تاریخ : 1400/10/19 11:59
شناسه : 400728

فاطمه مداح نظری - قاسم سلیمانی فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ایران که به همراه ابومهدی المهندس، معاون حشد الشعبی عراق در ۱۳ دی ۱۳۹۸ش به‌دست نیروهای آمریکایی در بغداد به شهادت رسید.


وی در جنگ ایران و عراق فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله کرمان و از فرماندهان عملیات‌های والفجر هشت، کربلای چهار و کربلای پنج بود. سلیمانی در سال ۱۳۷۶ش از سوی آیت‌الله خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران به فرماندهی نیروی قدس سپاه منصوب شد که بخش برون‌مرزی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ایران است. پس از ظهور داعش در عراق و سوریه، سلیمانی با حضور در این مناطق و سازماندهی نیروهای مردمی، به مبارزه با داعش پرداخت.

قاسم سلیمانی چندین بار هدف ترور قرار گرفته است. نخستین بار در سال ۱۳۶۰ ش، توسط یک پزشک وابسته به سازمان مجاهدین خلق هدف ترور قرار گرفت. اوایل مهر سال ۱۳۹۸ش، حسین طائب، رئیس سازمان حفاظت اطلاعات سپاه، از دستگیری افرادی خبر داد که قصد داشتند در کرمان، قاسم سلیمانی را ترور کنند.

در نهایت سردار سلیمانی به دستور مستقیم رئیس جمهور امریکا توسط نیروهای امریکایی در فرودگاه بغداد ترور شد و به افتخار شهادت نائل شد.

وی پس از شهادت مشهورتر و قدرتمندتر شد به گونه ای که حتی شبکه های مجازی نیز از انتشار تصویر ایشان واهمه دارند و پس از شهادت سردار اکانت هایی که اقدام به نشر عکس ایشان کرده بودند بسته شدند.

شهید حاج قاسم سلیمانی بسیار خطرناک‌تر از سردار سلیمانی است و با اقدامات تخریبی و موانع، فعالیت جبهه مقاومت متوقف نمی‌شود و این حرکت پرخروش پیش می‌رود.

دشمنان تصور کردند با ترور حاج قاسم ما را متوقف می‌کنند اما با شهادت حاج قاسم سلیمانی به پایگاه نظامی آمریکا در منطقه حمله کردیم که نشانه قدرت نظام بود.

اکنون اتفاقاتی مثبتی بعد از شهادت حاج قاسم در یمن و سوریه در حال رخ دادن است و امریکایی ها تصور می‌کردند شهادت حاج قاسم سبب تمام شدن برخی اقدام ها می‌شود اما شهادت حاج قاسم سبب تداوم اقدام‌ها شد.

و به گفته سرلشگر سلامی «شهید سلیمانی» زنده‌تر از «قاسم سلیمانی» است و برای دشمن خطرناک‌تر از گذشته شده است.
پس از شهادت وی خون شهید در کالبد جامعه جریان پیدا کرد و قاسم سلیمانی ها از میان گروه های مختلف مردم سربرآورده و تکثیر شدند حتی در میان جوانان و نوجوانان که اطلاعات چندانی از اقدامات و رشادت های سردار نداشتند.

حاج قاسم دشمن را آواره و سرگردان کرده بود و مرد تغییر میدان موازنه در اوج نابرابری بود. سردار سلیمانی با آن شکوه شخصیت و محبوبیتی که می تواند هر انسان بزرگی را  به غرور کشاند، روز به روز متواضع تر از قبل بود،  در عین حال در برابر دشمن صلابتی بی مثال داشت و به مصداق واقعی  "اشداء علی الکفار" بود.

سردارشهید قاسم سلیمانی انتقام خود را قبل از شهادت چندین بار از دشمن گرفته بود؛ این فرمانده مجاهد کسی بود که برای اولین بار در تاریخ، جبهه وسیعی را در بلاد اسلامی علیه دشمنان گشوده بود و امریکا و رژیم غاصب صهیونیستی را فرسوده کرده بود.

پوسیدگی که امروز در روح ، جسم و جان دشمنان مشاهده می‌کنیم ، محصول سنت جدیدی است که حاج قاسم پایه گذاشت؛ این فرمانده بزرگ کاری کرد که دشمن هزینه می کرد و جبهه اسلام فایده و بهره آن را می برد ؛ سردار سلیمانی دشمن را آواره و سرگردان کرده بود و مرد تغییر میدان موازنه در اوج نابرابری بود.

تصور غلط دشمن این بود که اگر این سردار رشید سپاه اسلام را ترور کند ،ماجرا تمام خواهد شد؛ اما همگان دیدند خون این شهید والامقام و حضور ۵۰ میلیونی مردم زیر تابوت وی، تمامی توطئه ها و ترفندهای شوم دشمن را بر باد داد و حرکت جدیدی را آغاز کرد.

شهادت سردار سلیمانی به عنوان روح جدیدی که در کالبد انقلاب اسلامی دمیده شد، پایه های نظام را استوارتر ساخت و یاران شهید سلیمانی امروز سربلند، مقتدر و زنده هستند ، تفکر حاج قاسم در ذهن آنها سرشار است و این راه ادامه دارد.

پاسخی بگذارید