تاریخ : 1400/10/19 11:53
شناسه : 400746

مدیر شرکت داروسازی مدرنا اعلام کرد: احتمالا به دلیل کاهش سطح ایمنی افراد واکسینه شده، تا پاییز آینده باید دز چهارم واکسن تزریق شود.

به گزارش پایگاه خبری ساینس، در حالی که به مرور ایمنی ایجاد شده از طریق واکسن کاهش می‌یابد و مشابه آنچه در مورد دز اول و دوم واکسن رخ داده است، کارشناسان احتمال می‌دهند ایمنی دز یادآور نیز به مرور زمان کاهش خواهد یافت، تا پاییز آینده باید دز چهارم تزریق شود.

استفان بنسل مدیر شرکت مدرنا گفت: این احتمال وجود دارد که سالمندان و افرادی که نقص ایمنی دارند، به طور سالانه به دز تقویتی واکسن نیاز داشته باشند. آن‌چه یقین داریم این است که این ویروس از بین نمی‌رود و ما باید با آن زندگی کنیم.

شرکت مدرنا ماه گذشته داده‌هایی را منتشر کرد که نشان داد تزریق ۵۰ میکروگرمی دز یادآور آنتی‌بادی‌هایی را افزایش می‌دهد که عفونت اومیکرون را تا ۳۷ برابر مهار می‌کنند. در ادامه آمده است دز ۱۰۰ میکروگرمی، این آنتی‌بادی‌ها را ۸۳ درصد افزایش می‌دهند.

مدیر شرکت فایزر نیز چندی قبل اعلام کرد احتمالا به دز چهارم نیاز خواهیم داشت و ممکن است به دلیل رفتار غیرعادی سویه اومیکرون، دز چهارم زودتر از زمان مورد انتظار نیاز باشد.

پاسخی بگذارید