گروه: سیاسی / رهبری
تاریخ : 1400/10/25 13:01
شناسه : 400753

رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: قیام مردم قم در ۱۹ دی منشاء حرکت سلسله واری شد که به پیروزی انقلاب اسلامی انجامید.

حضرت‌آیت الله خامنه ای امروز یکشنبه در دیدار تصویری با مردم قم که به مناسبت سالروز قیام ۱۹ دی انجام شد،‌ فرمودند: صحبت امروز درباره حادثه مهم و تاریخی ۱۹ دی ماه  ۱۳۵۶ است . بعضی از حوادث تاریخی که دارای مضمون‌های عمیق هستند و پیام های بلندی را به مردم نسل‌های بعد می رسانند، باید زنده بمانند و درباره اینها باید بحث و صحبت شود و نباید بگذاریم غبار فراموشی روی این حوادث بزرگ بنشیند که حادثه ۱۹ دی از این قبیل است.

 ایشان افزودند: البته حادثه ۱۹ دی را وقتی بحث می کنیم در واقع این حادثه و دنباله‌های این حادثه. این حادثه منشا یک حرکت سلسله واری شد که همان حرکت هم به پیروزی انقلاب انجامید. بنابراین نگاه صرفا به یک حادثه محدود و یکی یا دو روز نیست. این حادثه به عنوان سرمنشاء یک تحول بزرگی است.

 رهبر انقلاب اسلامی فرمودند: این حادثه و دنباله‌های آن نشانه عمق دینی مردم است. این نکته را ما روی آن تاکید می‌کنیم جزو واضحات و بینات انقلاب است منتها تبلیغات کسانی که کینه انقلاب همچنان در دل آنها است، بتدریج منجر به این می‌شود که حتی بینات انقلاب هم مورد تردید قرار بگیرد.

 ایشان در بخش دیگری از بیاناتشان فرموند: یک شخص و آدم با نفوذ ممکن است بتواند تعدادی از مردم را در جایی وادار به تحرک بکند، لکن حرکت عظیم مردم و تکان دادن و به موج درآوردن این اقیانوس عظیم فقط کار عالم دینی و مرجع روحانی است و از اینجا می‌شود راز دشمنی قدرت‌های مستکبر عالم را با علمای دین، علمای سیاسی، با دین سیاسی فقه سیاسی و عالم سیاسی فهمید که چرا دشمن هستند.چون حضور اینها حضور ضد استکباری و ضد استعماری است و این قضایای بزرگ را به وجود آوردند.

 حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان کردند: اینها می‌دانند لذا با عالم سیاسی و با مرجع دینی مخالفند، با فقه سیاسی، با دین سیاسی، اسلام سیاسی صریحا می‌گویند که مخالفند و این حقیقتی است که باید توجه داشت و دشمنی و کینه ورزی عمیق آمریکا با نظام جمهوری اسلامی ایران هم از همین جا فهمیده می شود.

مقام معظم رهبری فرمودند: نظام جمهوری اسلامی مظهر اعتقاد دینی مردم و ناشی از نگاه انقلابی برخاسته از دین به مسائل جاری جهان و کشور است. از این جهت راس استکبار که آمریکاست با جمهوری اسلامی مخالف است. اینکه بعضی‌ها می‌گویند چرا شما با آمریکا مخالف هستید و می‌گویید مرگ بر آمریکا اینها به نظر ما ظاهربینانه و سطحی‌نگری است. عمق قضیه این است که طبیعت استکبار با پدیده‌ای مثل جمهوری اسلامی که همه چیز آن از دین است مربوط به تفسیر علمای دین است، که یک حرکت دینی است، مخالفند.

ایشان در ادامه گفتند: شخصیتهای دینی غالباً دارای عقلانیت بالا هستند. نمونه اش شخص امام بزرگوار که اوج غیرت دینی بود. واقعاً هیچ کس را ما ندیدیم و نشناختیم که از لحاظ غیرت نسبت به دین و فرهنگ دینی و زندگی دینی و سبک زندگی دینی و احکام دینی مثل امام بزرگوار باشد در عین حال در اوج عقلانیت بود، خردمند، عاقل و دانشمند بود.

 حضرت‌ آیت الله خامنه ای گفتند: خوب است در این مناسبت یاد کنم از فقیه و فیلسوف معاصرمان مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی که ایشان هم همین جور بودند. ایشان هم انصافاً شاگرد شایسته امام بود و هم در غیرت دینی در اوج بود هم در عقلانیت یک فیلسوف به معنای واقعی کلمه بود.

 محاسبه غلط آمریکایی‌ها ادامه دارد

رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: محاسبه غلط آمریکا در دستگاه محاسباتی‌شان ادامه دارد. الان هم همین جور است. الان هم درباره مسائل گوناگون یک محاسبه‌ای می‌کنند. نمونه‌اش همین مسئله تازه باقیمانده شهادت شهید عزیزمان شهید سلیمانی است. چی فکر می‌کردند چی شد. آنها فکر می‌کردند با از بین بردن شهید سلیمانی نهضت و حرکت عظیمی که او نماینده‌اش بود نمودارش بود و نمادش بود این خاموش خواهد شد. می‌بینید که بیشتر شده است.  امسال در سالگرد دوم شهادت شهید سلیمانی این حرکت عظیم، این کار کی بود دست کی بود این را کی می‌تواند ادعا کند که این کار را من کردم ما کردیم جز کار قدرت الهی و دست قدرت الهی نبود در ایران و در کشورهای غیر از خارج از ایران.

 حضرت آیت الله خامنه ای در بخش دیگری از بیاناتشان گفتند: یکی از کارهایی که امروز به شدت در برنامه ریزی‌های دشمنان انقلاب و دشمنان نظام جمهوری اسلامی مطرح است، عبارت است از ‌حساسیت‌زدایی نسبت به اصول و بینات و مبانی انقلاب. مردم نسبت به مسائل اساسی انقلاب حساسند و کسی تعرضی به این مبانی کند، مردم موضع می‌گیرند.

 ایشان گفتند: می‌خواهند این حساسیت را به تدریج کم کنند این هم باز از راه همین تبلیغات وسیعی است در فضای مجازی در رسانه‌های جمعی بیگانه به انحاء مختلف انجام می‌گیرد. گاهی آدم‌هایی که خیلی ارزشی هم ندارند-نه حرفشان و نه فکرشان - آنها را برجسته می‌کنند و افراد کم مایه و پر مدعا هستند که همین مبانی انقلاب و اصول انقلاب را زیر سوال می‌برند.

 رهبر معظم انقلاب اسلامی یادآورشدند: مقابل این حساسیت‌زدایی باید ایستاد. اهل فکر، اهل قلم، اهل بیان، اهل فعالیت های گوناگون اجتماعی، اهل فعالیت در فضای مجازی، کسانی که می‌توانند و دستشان در این زمینه باز است مسئولیت دارند و نگذارند دشمنان به تدریج این حساسیت و حمیت مردمی را کمرنگ کنند.

 حضرت‌آیت الله خامنه ای تاکید کردند: این را هم ضمنا بدانیم که تصور اینکه این اصول برای مردم، برای کشور و برای آینده سودمند نیست، تصور بسیار غلط، خلاف واقع و بی‌انصافی محض است. ما در کشورمان در این چهل و سه سال هرجایی که پیشرفتی داشتیم و حرکت موفقی داشتیم و دست باز داشتیم آنجایی بوده است که افراد انقلابی با روحیه و مجاهدت فعال شده وارد میدان شدند کار کردند و پیش رفتیم.

ایشان گفتند: ما در زمینه پیشرفت‌های علمی، پیشرفت های صنعتی و فنی، پیشرفت‌های سیاسی و بخش‌های گوناگون آنجایی که افراد مومن آگاه وارد و انقلابی وارد میدان شدند، توانستیم پیشرفت کنیم.

پاسخی بگذارید