ستاد هماهنگی اقتصادی دولت مقرر کرد؛
گروه: سیاسی / دولت
تاریخ : 1400/10/25 13:51
شناسه : 400763

ستاد هماهنگی اقتصادی دولت دستگاه‌های اجرایی را موظف کرد الزامات و زیرساخت‌های مورد نیاز توسعه تامین مالی زنجیره‌ای را فراهم سازند. با این مصوبه بنگاه‌های تولیدی به جای دریافت تسهیلات مستقیم از بانک، با استفاده از ابزارهای تعهدی تامین مالی می‌شوند.

در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت که شب گذشته به ریاست آیت‌الله سید ابراهیم رییسی برگزار شد، احکام پیشنهادی مشترک وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی و صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی به منظور ارتقای شیوه‌های تأمین مالی سرمایه در گردش، کاهش هزینه‌های تولید و کمک به رشد اقتصادی بدون آثار تورمی بررسی و تصویب شد.

در شیوه تامین مالی زنجیره‌ای، بنگاه‌های تولیدی به جای دریافت تسهیلات مستقیم از بانک، به صورت پیوسته و در طول زنجیره و با استفاده از ابزارهای تعهدی تامین مالی خواهند شد.

براساس این احکام دستگاه‌های اجرایی موظفند تمام الزامات و زیرساخت‌های مورد نیاز توسعه تامین مالی زنجیره‌ای را فراهم سازند.

این روش در هفته‌های اخیر به صورت آزمایشی توسط وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی و صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی اجرا شده است.

رییس جمهور پس از این گزارش، اجرای آزمایشی تامین مالی زنجیره‌ای را از نمونه‌های خوب وحدت نظر، تعامل و هماهنگی دستگاه‌های مختلف اقتصادی دولت دانست و گفت: اجرای کامل این طرح قطعا آثار بسیار مناسبی برای تولید به دنبال خواهد داشت.

آیت‌الله رییسی بار دیگر بر لزوم بسیج و همکاری همه دستگاه‌های دولتی برای عرضه کالاها به‌ویژه اقلام خوراکی و سفره خانواده به قیمت منصفانه و باثبات تاکید کرد.

در این جلسه، سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان موظف شد با همکاری وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت قیمت کالاها را منصفانه تعیین و به مردم اعلام کند.

پاسخی بگذارید