تاریخ : 1400/10/25 13:02
شناسه : 400782

بنابر داده های تارنمای اطلاع رسانی «ورد مترز دات اینفو» (worldometers.info) مجموع شمار جان باختگان مبتلا به کووید-۱۹ در آمریکا طی دو روز به حدود پنج هزار نفر رسید.

آمریکا علی رغم دسترسی به انواع واکسن ویروس کرونا و کارزار گسترده واکسیناسیون در این کشور، همچنان بالاترین شمار مبتلایان و جان باختگان به ویروس کرونا در جهان را به خود اختصاص داده است و این آمار رو به فزونی است.

بنابر داده های تارنمای «ورد مترز دات اینفو» شمار جان باختگان به ویروس کرونا طی ۴۸ ساعت گذشته در آمریکا در مجموع به چهار هزار و ۶۵۹ نفر رسید.

اکنون شمار کلی جان باختگان ناشی از کووید-۱۹ در آمریکا به ۸۷۲هزار و ۸۶ نفر رسیده است.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا نیز به بیش از ۶۶ میلیون و ۲۰۹ نفر رسید که این آمار نشان دهنده آن است که آمریکا همچنان کانون شماره یک شیوع کووید-۱۹ در جهان به شمار می رود.


چین تمامی پروازهای آمریکا به این کشور را لغو می کند

دولت پکن در آستانه برگزاری بازی های المپیک زمستانی به منظور ممانعت از شیوع کووید-۱۹ و با توجه به آنکه آمریکا کانون شیوع این ویروس در سطح جهان به شمار می رود، تمامی پروازها از مقصد آمریکا به کشور خود را لغو  و یا  به حالت تعلیق در خواهد آورد.

شبکه خبری سی ان ان با انتشار این خبر گزارش داد: بازی های زمستانی المپیک  پکن از چهار فوریه  (۱۵ بهمن ماه) آغاز می شود و چین محدودیت های شدید برای پروازهای بین المللی ورودی به این کشور را اعمال کرده است، این محدودیت ها سخت هوایی تحت عنوان «مدار شکن» به اجرا در آمده است.

سی ان ان نوشت: بنابر این قانون هرپرواز خارجی که در چین بر زمین نشیند و چنانچه آزمایش حداقل پنج مسافر به ویروس کرونا مثبت باشد، خطوط هوایی آن پرواز بطور خودکار به مدت دوهفته از انجام پرواز به چین تعلیق می شود، چنانچه شمار مبتلایان به ویروس کرونا دریک پرواز از ۱۰ نفر به بالا باشند، در آن صورت مدت زمان این تعلیق طولانی تر خواهد بود.


انگلیس و ایتالیا بالاترین شمار جان باختگان مبتلا به کرونا

درهمین حال در اروپا نیز همانند آمریکا که بالاترین دسترسی به انواع واکسن ضد کرونا وجود دارد اما شمار مبتلایان به کووید-۱۹ و جان باختگان به آن همچنان رو به فزونی است.

ایتالیا طی ۴۸ ساعت گذشته در مجموع ۶۷۶ جان باخته ناشی از ابتلا به ویروس کرونا داشته است.

درانگلیس نیز طی ۴۸ ساعت گذشته در مجموع ۶۰۵ نفر بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ جان باخته اند.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان از مرز ۳۲۴ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر عبور کرد که از این تعداد نیز بیش از پنج میلیون و ۵۰۰هزار نفر جان باخته اند.

پاسخی بگذارید