سفارت ایران در ارمنستان اعلام کرد؛
تاریخ : 1400/11/23 13:20
شناسه : 400801

سفارت ایران در ارمنستان در اطلاعیه ای آخرین مقررات ورود هموطنان ایرانی و اتباع خارجی به کشو را با توجه به تغییرات در شرایط همه‌گیری کرونا اعلام کرد.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان با اشاره به تغییرات ناشی از همه گیری کرونا اعلام کرد: وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران، با توجه به تحولات در روند کنترل شیوع سویه جدید ویروس کرونا، مقررات جدیدی را به شرح ذیل برای ورود به خاک جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده است.

بر اساس این اطلاعیه ورود مستقیم و غیرمستقیم مسافر از کشور بوتسوانا، نامیبیا، اسواتینی، لسوتو، زیمبابوه، موزامبیک، مالاوی و آفریقای جنوبی، انگلیس و فرانسه به جمهوری اسلامی ایران ممنوع است.

همچنین محدودیت پیشین اعلام شده درباره ورود مسافر از مرزهای زمینی، که بر اساس آن تنها گروه‌های خاص مجوز ورود به خاک جمهوری اسلامی ایران را داشتند، لغو شده است.

سفارت کشورمان در ارمنستان اضافه کرد: دارندگان گذرنامه‌های سیاسی و خدمت از ممنوعیتهای ذکر شده برای ورود به جمهوری اسلامی ایران، مستثنی هستند.

 بر اساس این اطلاعیه مقررات مربوط به الزام مسافران به ارائه گواهی واکسیناسیون، ارائه تست PCR منفی و انجام مجدد تست PCR با هزینه مسافر در مبادی مرزی به قوت خود باقی است.

شایان ذکر است که ورود اتباع ایرانی حاضر در کشورهای همسایه به داخل کشور از مرزهای زمینی با رعایت الزامات بهداشتی (کارت واکسینه شدن کامل، ارائه تست PCR منفی و انجام مجدد تست PCR در مبادی مرزی) امکان‌پذیر خواهد بود.

 همچنین خروج اتباع خارجی از مرزهای جمهوری اسلامی ایران، بدون مانع خواهد بود.

پاسخی بگذارید