تاریخ : 1400/11/10 13:10
شناسه : 400819

پزشک مرکز توسعه سلامت گفت: اومیکرون در کودکان نیز موجب بستری شدن و مشکلات حاد تنفسی می شود.

مریم ستاریان روز شنبه با اعلام این خبر به رسانه ها اظهار داشت: والدین باید توجه داشته باشند که شیوع سویه  اومیکرون در کودکان نیز ممکن است منجر به بستری و مشکلات تنفسی شود و با توجه به شرایط کنونی، کودکان بسیار مستعد ابتلا به این سویه هستند.

وی اضافه کرد: لازم است برای محافظت از خود و فرزندان استفاده از ماسک، تزریق نوبت دوم و سوم واکسن جدی گرفته شود تا با تکمیل دوره های واکسیناسیون از شدت بیماری کاسته شود.

پزشک مرکز توسعه سلامت یادآور شد: از حضور کودکان در مراکز خرید، مهمانی‌ها و مکان‌های شلوغ پرهیز شود و شستشوی مکرر دست‌های خود وکودکان با آب و صابون برای پیشگیری از شیوع و ابتلا ضروری است.

وی افزود: والدین یا کودکان آنها اگر مشکوک به بیماری هستند و علائم سرماخوردگی دارند، حتما در منزل و هنگام در آغوش گرفتن کودکان و شیرخواران، از ماسک مناسب استفاده و شیرخواران را به طورمرتب  با شیر مادر تغذیه کنید.

ستاریان افزود: قطره های مکمل  آهن و ویتامین مورد تایید سازمان غذا و دارو در کودکان زیر دو سال نیز برای تقویت سیستم ایمنی آنها فراموش نشود و در کودکان بالای ۲ سال نیز حتما تغذیه کودک با موادغذایی سالم، میوه، سبزیجات وآب میوه‌های طبیعی و خانگی  مورد توجه باشد.

وی از مردم خواست، واکسیناسیون و مراقبت‌های کودکان در زمانهای تعیین شده توسط مراقبین سلامت را حتما انجام شود و در صورت بروز علائم بیماری از جمله آبریزش بینی، تب، سرفه، عطسه، اسهال و بی‌اشتهایی به نزدیک‌ترین مرکز خدمات سلامت یا پزشک مراجعه کنید.

از ابتدای شیوع پاندمی کرونا تا کنون در این جزیره بیش از هشت هزار و ۶۰۰ بیمار مبتلا به ویروس کرونا شناسایی شده است؛ جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت و ۴۲ هزار نفر جمعیت از توابع شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان بوده در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.

پاسخی بگذارید