تاریخ : 1400/11/10 13:19
شناسه : 400820

نصب بیلبورد تبلیغاتی در "میدان تایمز" نیویورک که چهره جو بایدن را در مقابل تورم رو به رشد و شاخص های فزاینده قیمت ها، مستاصل و درمانده نشان می دهد، رئیس جمهوری آمریکا را به رغم ادعاهایش درباره بهبود وضعیت اقتصادی به چالش کشیده است.

روزنامه واشنگتن تایمز نوشت: روی این بیلبورد خطاب به بایدن نوشته شده که «هِی جو! دست از حرف های چرند بردار. تورم، یک واقعیت است. کسب و کارهای کوچک و همه  آمریکایی ها فشار آن را حس می کنند.»

دستگاه نمایش شاخص تورم، افزایش هزینه های سالانه در خصوص کالاهایی مانند بنزین، گوشت، نفت گرمایشی و خودروهای دست دوم را نشان می دهد. قیمت بنزین افزایش ۴۹.۶ درصدی را از دسامبر ۲۰۲۰ تا دسامبر ۲۰۲۱ داشته است.

جروم پاول رئیس فدرال ریزرو(سیستم بانک مرکزی) آمریکا گفته است بانک مرکزی آمریکا احتمالا از ماه مارس نرخ بهره را افزایش می دهد تا مانع از افزایش قیمت ها شود. این امر قیمت مصرف کننده را برای استقراض در مواردی مانند وام خودرو و وام مسکن افزایش می دهد.

 شبکه اشتغال زایی که گروهی محافظه کار است هزینه نصب این بیلبورد تبلیغاتی را که به مدت دو هفته در این میدان نصب خواهد بود، پرداخته است. این بیلبورد بخشی از کارزارهایی است که مقابله با  ادعاهای بایدن درباره رشد بی سابقه تولید ناخالص داخلی و اشتغال زایی را هدف قرار می دهد.

وزارت بازرگانی آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرده که تولید ناخالص داخلی این کشور در سال ۲۰۲۱ میلادی ۲.۷ درصد رشد داشته است. این گزارش افزود در سه ماه چهارم این سال اقتصاد آمریکا همزمان با رونق گرفتن فعالیت های  تجاری ۶.۹ درصد رشد داشته است.

افزایش رشد اقتصادی آمریکا همزمان با اقدام دولت فدرال در هزینه کردن ۶ تریلیون دلار در کمک های رفاهی ایام کرونا مطرح شده است. تولید ناخالص داخلی آمریکا در سال ۲۰۲۰ با کاهش ۳.۴ درصدی در ۷۴ سال گذشته رکورد زد.

تورم به ویژه افزایش قیمت مواد غذایی باعث نگرانی‌های اقتصادی در سراسر آمریکا شده و به بالاترین سطح در دهه‌های اخیر رسیده است که به گفته تحلیلگران بخشی از آن ناشی از ضربه‌های اقتصادی حاصل از همه‌گیری کووید-۱۹ است. یکی از مواردی که بر اساس نظرسنجی های جدید آمریکا محبوبیت بایدن را کاهش داده همین افزایش شاخص تورم است.

نظرسنجی توسط دانشگاه هاروارد و شرکت نظرسنجی هریس به تازگی نشان داد محبوبیت بایدن به عنوان رئیس جمهوری آمریکا به ۳۹ درصد کاهش یافته است که پایین ترین میزان از ماه اسفند تاکنون است.

پاسخی بگذارید