گروه: سیاسی / رهبری
تاریخ : 1400/11/12 11:30
شناسه : 400824

رهبر انقلاب با بیان اینکه با وجود حمایت زیاد از صنعت خودرو در کشور، کیفیت خودرو خوب نیست، فرمودند: مردم ناراضی‌اند و حق با مردم است.

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب صبح امروز یکشنبه 10 بهمن در دیدار تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی گفتند: یکی از مهمترین فوائد این جلسه این است که مسئولین کشور از زبان فعالان اقتصادی، مشکلات و موانع راه را بدون واسطه بشنوند‌.

ایشان فرمودند: دو کار اصلی بر عهده‌ مسئولین است؛ اول، مسئله‌ ایجاد یک نقشه‌ راهبردی برای مجموع صنعت کشور و به خصوص بعضی از صنایع؛دوم، مدیریت متمرکز، مدیریت و هدایت.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تصریح کردند: من با دخالت مسئولین دولت و دستگاههای دولتی در فعالیتهای اقتصادی موافق نیستم، اما با هدایت، نظارت و کمکشان موافقم. این کار باید حتماً انجام شود.

ایشان هدف دشمنان را فروپاشی اقتصاد ایران، خواندند و فرمودند: حالا فروپاشی اقتصاد البته یک مقدمه بود، برای اینکه با نابود کردن اقتصاد ایران مردم را در مقابل نظام جمهوری اسلامی قرار بدهند و مقاصد سیاسی خباثت‌آمیز خودشان را از این طریق عمل کنند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی خاطرنشان کردند: سنگر تولید و اقتصاد کشور بحمدالله زنده است، پابرجا است، آن لشکری که در مقابل، دشمن ایستاد شماها بودید، افسران این دفاع مقدس کارآفرینان و مدیران شایسته‌ اقتصادی بودند، رزمندگانش هم کارگران بودند، کارگران، رزمندگان با اخلاص و با صفای این میدان بودند همه‌ شماها و همه‌ فعالان اقتصادی در این افتخار شریکند، افتخار حفظ اقتصاد کشور.

ایشان افزودند: به نظر من اگر در این سالها مسئولان دولتی همراهی بیشتری می‌کردند، رعایت بیشتری می‌کردند ما افتخارات بیشتری بدست می‌آوردیم، وضعمان از اینی که امروز هست قطعاً بهتر بود.

رهبر انقلاب عنوان کردند: آمارهای دهه‌ی ۹۰ آمارهای اقتصادی حقاً و انصافاً خرسند کننده نیست. آمارهای اقتصاد کلان کشور خرسند کننده نیست. آمار مربوط به رشد تولید ناخالص داخلی، آمار مربوط به تشکیل سرمایه در کشور، آمار مربوط به تورم، آمار مربوط به رشد نقدینگی، خرسند کننده نیست. اینها حقایقی است که اگر می‌توانستند مسئولین وضعیت را در این جهت این آمارها به شکل بهتری هدایت کنند یقیناً وضع کشور وضع اقتصاد کشور امروز خیلی بهتر بود.

ایشان تصریح کردند: بحمدالله نمونه‌های موفق داریم و بنگاه‌هایی که منتظر رفع تحریم نماندند. من همیشه تکرار می‌کنم که اقتصاد کشور و فعالیتهای اقتصادی کشور را شرطی نکنید متوقف بر فلان قضیه‌ای که در اختیار ما نیست نکنید. همّت خودمان را برای رفع نیاز خودمان را به کار ببندیم. و بحمدالله از این جهت ما ظرفیتهای بسیار خوبی داریم.

حضرت آیت الله خامنه‌ای تاکید کردند: ما در برخی از محصولات داخلی متأسفانه شاهد این هستیم که به کیفیت توجه نمی‌شود، این خیلی بد است، این همه‌ حمایت در طول این سالها از صنعت خودرو در کشور شده خب کیفیت خودرو خوب نیست، مردم ناراضی‌اند درست هم می‌گویند، حق با مردم است، یعنی به اعتراض مردم به جا است،‌ این صنعت نتوانسته رضایت مشتری را جلب کند.

این خبر تکمیل می‌شود . . .

پاسخی بگذارید