مدیر کمیته امداد تهران خبرداد:
تاریخ : 1400/11/20 21:25
شناسه : 400847

مدیرکل کمیته امداد استان تهران گفت: هفت خانه امداد در محلات کم برخوردار در قالب طرح توانمندسازی محلات به بهره‌برداری رسیده است.



 ‌با بیان اینکه تاکنون هفت خانه امداد در محلات کم برخوردار در قالب طرح توانمندسازی محلات به بهره‌برداری رسیده است، گفت: ایجاد این خانه‌ها کمک می‌کند که کار مردم را به خودشان بسپاریم.


به گزارش شاخه سبز از شهرستان ری - بمناسبت ایام‌الله دهه مبارک فجر نخستین عاملیت صندوق امداد ولایت در کشور، خانه امداد و مرکز علمی آموزشی پیروان شهدای کربلا با حضور علی آقامحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس ستاد توانمندسازی محلات کم‌برخوردار، سید ابوالفضل پرپنچی مدیرکل و اعضای شورای مدیران کمیته امداد استان تهران و جمعی از مسئولان در شهرری افتتاح شد.

سید ابوالفضل پرپنچی مدیرکل کمیته امداد استان تهران در این مراسم با بیان اینکه تاکنون هفت خانه امداد در محلات کم برخوردار در قالب طرح توانمندسازی محلات به بهره‌برداری رسیده است، گفت: ایجاد این خانه‌ها کمک می‌کند که کار مردم را به خودشان بسپاریم.

وی افزود: هفت خانه امداد در محلات زاهد گیلانی، دهقان، سرآسیاب دولاب، صاحب الزمان، عارف، شهدای گمنام و چهارصد دستگاه، فعالیت خود را در جهت توانمندسازی محله آغاز کرده بودند که امروز خانه امداد محله شهادت شهرری نیز به آن اضافه شد.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران اضافه کرد: طرح توانمندی محلات با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام، بسیج، امور مساجد، شهرداری، شورایاران محله، سازمان بهزیستی، صندوق کارآفرینی، پست بانک، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، هلال احمر در محلات محروم در جهت شناسایی نیازمندان و رفع مشکلات آن‌ها اجرا می‌شود.

علی آشوری در آیین آغاز به کار نخستین عاملیت صندوق امداد ولایت در کشور اظهار داشت: نخستین عاملیت صندوق امداد ولایت کشور با مشارکت صندوق موسسه خیریه و مرکز نیکوکاری پیروان شهدای کربلا در شهرری آغاز به کار کرد که هدف آن پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه با سرعت و دقت بالا به نیازمندان در جهت رفع مشکلات و توانمندسازی است.

وی با اشاره به کارکرد امداد ولایت افزود: صندوق‌های قرض‌الحسنه امداد ولایت از سال 1395 تحت نظر کمیته امداد پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه را به نیازمندان اعطا می‌کند و 34 شعبه و 730 باجه در سراسر کشور ایجاد کرده است.

مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت در ادامه گفت: وام‌های کمتر از 100 میلیون ریال در صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت بدون سود و ضامن کسر از حقوق است و نیز وام‌های این صندوق در قالب ودیعه مسکن، کارگشایی، اشتغال و درمان به نیازمندان پرداخت می‌شود.

آشوری یادآور شد: سیاست صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت هم‌اکنون به سمت پرداخت وام‌های اشتغال پایدار به نیازمندان تنظیم‌شده است تا افراد فاقد درآمد از این طریق به تولید و درآمدزایی پایدار برسند.



انتهای پیام /

پاسخی بگذارید