تاریخ : 1400/12/3 11:12
شناسه : 400864

اهالی روستای «تل‌ذهب» در حومه شهر «الحسکه» در شمال شرق سوریه به همراهی نیروهایی از ارتش این کشور یک کاروان نظامی آمریکا را که قصد ورود به این روستا داشت، وادار به عقب‌نشینی کردند.

اهالی روستای تل‌ذهب با کمک یک ایست‌بازرسی ارتش در شمال سوریه، یک کاروان نظامی نیروهای اشغالگر آمریکا را از این روستا اخراج کردند.

خبرگزاری دولتی سوریه (سانا) به نقل از منابع محلی گزارش داد: «کاروانی متشکل از ۶ خودروی زرهی متعلق به نیروهای آمریکایی با همراهی یک خودروی شبه نظامیان "قسد" تلاش کردند از روستای تل ذهب عبور کنند اما اهالی روستا با کمک ارتش، مانع عبور این کاروان شدند».

پیش از این نیز بارها مردم شمال شرق سوریه از تردد نظامیان آمریکایی در این منطقه جلوگیری کرده بودند. دولت سوریه هم  همیشه خواستار خروج نیروهای نظامی از این کشور شده است که به صورت غیرقانونی و بدون درخواست رسمی وارد سوریه شده‌اند.

آمریکا از سال ۱۳۹۴ به صورت غیرقانونی نیروهای خود را وارد شرق و شمال سوریه کرده و با وجود درخواست‌های مکرر دولت قانونی سوریه، از خارج کردن آنان خودداری می‌کند.

آمریکا بر اساس برخی اخبار، حدود ۷ هزار نیروی نظامی را در ۱۹ پایگاه در مناطق مرزی شرق سوریه با اردن و عراق تا مرزهای سوریه با ترکیه مستقر کرده است.

از سوی دیگر، با شکست گروه تروریستی «داعش» به عنوان بازوی آمریکا در سوریه در آذر ماه سال ۱۳۹۶، تروریست های آمریکایی مستقیما جایگزین این گروهک شده و دقیقا از همان زمان نیز به جای داعش شروع به استخراج و سرقت نفت سوریه و ادامه کشتار مردم این کشور می کنند.

طی سال های اخیر آمریکا در منطقه غرب آسیا به ویژه در سوریه بلای جان مردم و سارق منابع نفتی آن‌ها شده است؛ اقدامی که پیش از این گروهک تروریستی داعش انجام داده است.

در دو سال گذشته آمریکا با اعزام نیرو و تجهیزات بیشتر حضور خود را در مناطق نفت خیز سوریه بیشتر کرده، حضوری که منجر به افزایش سرقت نفت مردم این کشور شده است.

«نیروهای دمکراتیک سوریه» (قسد) شبه‌نظامیان وابسته به نظامیان تروریست آمریکایی هستند که در شرق و شمال شرق سوریه حضور دارند.

پاسخی بگذارید