رئیس بنیاد شهید ری اعلام کرد:
تاریخ : 1400/12/12 10:17
شناسه : 400893

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ری از برگزاری ویژه برنامه‌های هفته بزرگداشت شهدا در این شهرستان خبر داد.



به گزارش شاخه سبز از شهرستان ری - حسین نصرالله در نشست خبری هفته بزرگداشت شهدا بیان کرد: این بنیاد در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در شهرستان ری باوجود ۲۹۵۳ شهید، ۷۳۰۰ جانباز، ۴۸۶ آزاده و ۱۶۰ شهید مدافع حرم که از این تعداد ۱۰ شهید ایرانی و ۱۵۰ شهید از تیپ فاطمیون هستند، همواره در تلاش بوده تا پیشتاز باشد.

نصرالله یادآور شد : رهبر معظم انقلاب اسلامی در تشریح چهل ساله اول در بند ششم، اخلاق و معنویت حاکم بر ایران را از دفدع مقدس می دانند و درخصوص چهل سال دوم بر مقاومت تأکید کرده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: سالگرد تاسیس بنیاد شهید بیست و دوم اسفند ماه ۵٨ است، به همین سبب از ۱۶ الی ۲۲ اسفند ماه هفته بزرگداشت شهدا نامگذاری کرده اند. امسال این هفته با شعار "راه شهیدان ادامه دارد" در تلاش است تا بار دیگر جایگاه اصلی شهید و شهادت را تبیین کند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ری در تشریح برنامه های هفته بزرگداشت شهدا، گفت: در اولین روز از هفته بزرگداشت شهدا، ائمه جمعه با جانبازان عزیز دیدار خواهند داشت که این طرح با عنوان «علمداران حماسه» برگزار خواهد شد.

نصرالله در ادامه افزود: کاشت نهال در تمامی ادارات از جمله شهرداری ها و بخشداری ها را با نام شهدا خواهیم داشت، همچنین در اجرای طرح سپاس با دیدار از خانواده شهدا تقدیر بعمل می آوریم.

وی ادامه داد: نام‌گذاری دو معبر به نام شهدا، برگزاری شب شعر، ارسال پیامک به خانواده شهدا، مراسم شبی با قرآن در حسینیه شهدا و نامه دانش آموزان به شهید از دیگر برنامه‌های این هفته است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ری افزود: رونمایی از چهار کتاب با حضور مؤلفان، تجلیل از خانواده شهدا در بقاع متبرکه، سخنرانی یک مقام مسئول بنیاد شهید در نماز جمعه شهرری، اجرای پنج گروه سرودخوانی در نقاط مختلف شهرستان، عطرافشانی گلزار شهدا در بقاع متبرکه، دیدار نمادین پدران شهید از هم‌رزمان و خانواده‌های شهید و تقدیر از ۴۹ همسر جانباز شهید در آستان بی بی زبیده از دیگر برنامه‌های هفته بزرگداشت شهدا در شهری است.

نصرالله در خاتمه به اعلام دیگر برنامه ادامه داد و گفت : برپایی میز خدمت برای ایثارگران پس از اقامه نماز جمعه در مصلی شهرری، تجلیل از خانواده شهدای فرهنگی و دانش آموز، برگزاری مسابقات ورزشی و تجلیل از خانواده شهدای ورزشکار نیز در هفته بزرگداشت شهدا برگزار خواهد شد.


انتهای پیام /

پاسخی بگذارید