تاریخ : 1400/12/26 21:59
شناسه : 400908

به گزارش شاخه سبز - مدیرکل استاندارد استان اصفهان گفت: با اجرای اقدامات فنی، مکانیکی، برقی و استانداردسازی تله سیژ ناژوان بر اساس بازدیدهای صورت گرفته و تأیید چک لیست‌های ایمنی استانداردهای ملی ایران، تاییدیه استاندارد ایمنی تله سیژ ناژوان صادر شد.

محمود فرمانی با اشاره صدور تاییدیه استاندارد ایمنی تله سیژ ناژوان اظهار داشت: با توجه به اهمیت جان مردم و فعالیت‌های مربوط به حوزه‌های مربوط به بازی و مجموعه تجهیزات بازی، رعایت دقیق استانداردهای ایمنی اجباری و الزامی از اولویت برخوردار است و ما نیز بر اساس حکم قانون و وظیفه، در این زمینه با دقت لازم عمل می‌کنیم.

دبیر شورای استاندارد استان ادامه داد: همانطور که می‌دانید در ایام عید با توجه به حضور مسافران در کلانشهر اصفهان و سایر شهرستان‌های استان، استفاده از تجهیزات بازی افزایش پیدا می‌کند و با توجه به این موضوع، طرح ویژه نوروز این اداره‌کل تعریف شد و از 20 روز پیش کلیه تجهیزات بازی استان اصفهان که فاقد تأییدیه ایمنی استاندارد لازم بودند، پلمپ شدند.

مدیرکل استاندارد استان اصفهان با اشاره به فعالیت‌های استانداردسازی تله سیژ ناژوان تصریح کرد: تله‌سیژ ناژوان اصفهان یکی از مجموعه‌هایی به شمار می‌رفت که از چند ماه گذشته به صورت جدی به دنبال استانداردسازی بود. این مجموعه تا پیش از این به دلیل مسائلی که داشت، پلمپ شده بود و تغییر مدیریت باعث شد که در این مسئله بسیار جدی و پیگیر باشند و تمامی تواقص و موارد، بر اساس شرکت‌های بازرسی ایمنی مورد تایید ما، ابلاغ شده و موارد آن برطرف شد. 

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه بر اساس بازدیدهای صورت گرفته و چک لیست‌های ایمنی، موارد منطبق بر استانداردهای ملی ایران بود و امروز تاییدیه استاندارد ایمنی تله سیژ ناژوان صادر شد. در واقع این مجموعه از نظر سازمان ملی استاندارد ایران از امروز می‌تواند فعالیت خود را از سر بگیرد.
دبیر شورای استاندارد استان اصفهان درباره جزئیات فرایند تأیید ایمنی استاندارد این مجموعه خاطرنشان کرد: اداره‌کل استاندارد استان اصفهان، شرکت بازرسی سازمان ملی استاندارد و مجموعه شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی، ورزشی سپاهان اصفهان در چند ماه اخیر به صورت جدی پیگیر این موضوع بودند.

وی ادامه داد: استانداردهای ایمنی شاخص‌های مختلفی دارد و شاخص‌های تخصصی و متعددی در استانداردهای ایمنی وجود داشت که در طول این فرایند، این شاخص‌ها بازرسی شد و در صورتی که تایید نبود، نواقص آن ابلاغ می‌شد و شرکت به دنبال رفع نواقص می‌رفت و بعد از رفع نواقص، شرکت بازرسی ما مجدداً بازرسی می‌کرد و تمامی موارد تله سیژ را بررسی و در صورت رفع نقص، تایید می‌کرد.

مدیرکل استاندارد استان اصفهان درباره اهمیت دقت و حساسیت موجود درباره این موضوع خاطرنشان کرد: استانداردهای تجهیزات بزرگ بازی اجباری و الزامی است و متولیان و بهره‌برداران باید تمامی نکات ایمنی را الزاماً رعایت کنند و این رعایت به تایید سازمان ملی استاندارد برسد و زمانی که تاییدیه صادر می‌شود، به آن معنی است که شرکت بازرسی ما گواهی کرده که تله‌سیژ در زمان صدور تاییدیه، با استانداردهای ایمنی ملی ایران مطابقت دارد.

وی افزود: البته باید گفت که تله سیژ یک وسیله مکانیکی است و بدون شک در اثر استفاده طی مرور زمانی، ممکن است دچار استهلاک شود؛ بنابراین بعد از صدور تاییدیه، نظارت‌های دوماهه، شش‌ماهه و سالانه به صورت مستمر وجود دارد و این مجموعه باید به صورت مداوم خودش را با استانداردهای ایمنی تطبیق دهد.

فرمانی با اشاره به روند استانداردسازی و صدور مجوز استاندارد ایمنی مجموعه تله‌کابین نیز بیان کرد: جدیت و اهتمام در رفع نواقص ایمنی تله‌سیژ ناژوان و تله‌کابین صفه در مجموعه شرکت بهره‌بردار تله‌سیژ و تله‌کابین به چشم می‌خورد. فعالیت‌های ایمنی و رعایت الزامات استاندارد تله‌کابین نیز در نزدیکی خط پایان است و با توجه به همت دوستان و گزارشات شرکت بازرسی استاندارد به نظر می‌رسد که این مجموعه نیز به زودی تست عملکردی خود را طی می‌کند.
وی افزود: بعد از انجام تست‌های این مجموعه، در صورت تایید نهایی شرکت بازرسی سازمان ملی استاندارد، روند صدور مجوز آن صادر می‌شود. 

مدیرکل استاندارد استان اصفهان ادامه داد: در این فرایند سخت و زمان‌بر، همه  قطعات مورد نیاز تست در مجموعه تله‌سیژ ناژوان از جمله شفت‌ها، دکل‌ها، سیستم‌های مختلف موتورخانه، قفل‌ها و هنگرها، سیستم ارتینگ و صاعقه‌گیر‌، لاستیک کابین‌ها و تمامی موارد مورد نیاز به صورت دقیق زیر نظر شرکت بازرسی سازمان ملی استاندارد، مورد تست، اصلاح، تست مجدد و نصب قرار گرفت و فرایند تاییدیه را طی کرد.


انتهای پیام /

پاسخی بگذارید