حسینی:
تاریخ : 1401/01/7 17:16
شناسه : 400917

معاون امور مجلس رئیس جمهور گفت: دولت و مجلس باید دیدگاه خود را نسبت به ساماندهی کودکان کار و خیابان قوت بخشند تا تبعات سنگین آن گریبان گیر جامعه نشود.



به گزارش شاخه سبز از شهرستان ری - سید محمد حسینی در بازدید عیدانه از مرکز بهزیستی بعثت (محل ساماندهی و نگهداری کودکان کارو خیابان) با اشاره براینکه دغدغه دولت ساماندهی به کودکان کار و اقشار آسیب پذیر است، گفت: کودک کار دردی کهنه در جوامع مختلف هست و رسیدگی به مسائل کودکان کار باید هدفمند دنبال شود.

حسینی افزود: این کودکان با دوری از خانواده بعلاوه سایر نیازها با خلع عاطفی نیز روبرو هستند، لذا احیای زندگی مطلوب برای آنان در این نوع مراکز لازم هست؛ زیرا اگر این معضل به طور ریشه‌ای حل نشود تبعات سنگینی از جمله افزایش بزهکاری در جامعه بدنبال دارد.

معاون امور مجلس رئیس جمهور با یادآوری آنکه این نوع مراکز با آموزش مهارت های مختلف برای مدیریت درست زندگی قطعا می توانند روحیه خود باوری و اعتماد بنفسی که این کودکان از آن منع شدند را دوباره احیا کنند، گفت: نظام خودش را در اینگونه موارد مکلف به ساماندهی می داند و قطعا در دولت و مجلس این نگاه حاکم بر مجموعه است.

وی با تاکید بر جذب مشارکت ها، افزود: خدمات خیرین بی منت و بیشمار است، لذا می توان با همکاری رسانه ها و مطبوعات فرهنگ و سنت خیررسانی به جامعه و محرومین را استوار سازیم چون خدمات خیرین حامی بهزیستی از گذشته تاکنون تداوم داشته و فقط احتیاج به اطلاع رسانی بیشتر  دارد.

حسینی یادآور شد: مشکلات این نوع مراکز اگر توسط دولت پیگیری شود و در کنار آن رسانه ها اطلاع رسانی جذب مشارکت ها را داشته باشند قطعا به هدف نهایی خود دست خواهیم یافت.

محمد رضایی اصل مدیر بهزيستي شهرستان ری در این حاشیه این بازدید گفت: مرکز بهزیستی بعثت محل نگهداری کودکان ۷ تا ۱۲ سال پسر به صورت شبانه‌روزی می‌باشد و ساماندهی این کودکان، شامل فرایند توانمندسازی کودکان و خانواده تحت نظارت و هماهنگی تیم تخصصی مرکز از قبیل مددکار، روانشناس، مربی، پزشک و مسئول مرکز است که همگی کمک به بازگشت کودک به خانواده می کنند و در صورت نداشتن سرپرست حقیقی یا حقوقی نگهداری از کودک در مراکز نگهداری بلند مدت صورت می پذیرد.

رضایی اصل با اشاره بر ضرورت وجود مراکز ساماندهی نگهداری از کودکان کار و خیابان، گفت‌: چون خانواده اغلب این کودکان در شهرستان و یا حاشیه شهرها را سکونت دارند و آنان به دلیل فقدان سرپناه و کاری طولانی در محیط خیابان غالباً از تغذیه و بهداشت مناسب برخوردار نبوده و در معرض آسیب‌های متعدد جسمی، روانی و مشکلات رفتاری اخلاقی قرار می گیرند سازمان بهزیستی با هدف شناسایی و نگهداری موقت اینگونه کودکان زمینه بازگشت آنان به خانواده و ادامه زندگی را فراهم نموده و این امر توسط مرکز ساماندهی و نگهداری کودکان کار و خیابان تحقق می پذیرد.

وی خاطر نشان کرد :  این مرکز که از قدیمی ترین مراکز استان تهران بشماری رود، کودکان آن اغلب اتباع، بی سرپرست، بدسرپرست و مشغول به تکدی گری در خیابان ها بودند که طی روندی جمع آوری شدند تا به تغذیه مناسب، بهداشت و درمان و... بصورت یکسان دست یابند. لذا در این بازدید با همراهی مسئولان به احصا مشکلات این کودکان در این محل پرداختیم.

گفتنی است در این بازدید عرب زاده معاون مشارکت های بهزیستی کشور، فائقی معاون مشارکت های مردمی بهزیستی استان تهران، ارزانیان معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران بهمراه سایر مسئولان حضور داشتند.


انتهای پیام /

پاسخی بگذارید