گروه: سیاسی / دولت
تاریخ : 1401/01/20 12:38
شناسه : 400935

رئیس‌جمهور در پیامی ضمن محکوم کردن حادثه خونبار روز گذشته در حرم مطهر امام رضا (ع)، وزارت اطلاعات را مأمور کرد تا با همکاری همه نهادهای مرتبط به سرعت عاملان شهادت روحانی جهادگر مشهدی را شناسایی کرده و تحت تعقیب قرار دهند.

 آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» در این پیام نوشت: به طور قطع این حادثه ناگوار که به دست یکی از عناصر منحرف و تحت‌تأثیر گروه‌های تکفیری آمریکایی صورت گرفته است، باعث وحدت و انسجام بیش از پیش علاقه‌مندان به اسلام و ایران اسلامی می‌شود.

رئیس‌جمهور افزود: بر اینکه حادثه دیروز در آستان مقدس حضرت علی بن موسی الرضا (علیه‌السلام) که مأمن تمامی انسان‌های آزاده جهان فارغ از هرگونه دین و مذهب است و موجب شهادت مظلومانه حجت‌الاسلام والمسلمین محمد اصلانی و مجروحیت دو طلبه عزیز جهادگر شد، باعث تأثر و جراحت قلبی اینجانب و همه محبان این امام رئوف شد.

آیت‌الله رئیسی از شهید اصلانی به عنوان طلبه جهادگر و مبلغ جهادی اسلام ناب یاد کرد که مستضعفان شیعه و اهل سنت حاشیه شهر مشهد مقدس، مجاهدت‌های او را از نزدیک دیده بودند و وزارت اطلاعات را مکلف کرد تا با همکاری همه نهادهای مرتبط، به سرعت تمامی عوامل مؤثر این حادثه را شناسایی کرده و تحت تعقیب قرار دهند و نتیجه را به اطلاع عموم مردم برسانند.

رئیس‌جمهور در پایان با تسلیت شهادت این طلبه جهادگر را به خانواده معظم او و همراهان و دوستانش و همچنین حوزه علمیه خراسان، از درگاه خداوند متعال برای این طلبه شهید علو درجات و برای دو مجروح دیگر این حادثه سلامتی و شفای عاجل مسألت کرد.

به گزارش ایرنا، یک فرد تکفیری از اتباع بیگانه بعد از ظهر دیروز (سه‌شنبه ۱۶ فروردین) در صحن پیامبر اعظم حرم مطهر رضوی (ع) با چاقو به سه روحانی که از فعالان و ساکنان شهرک شهید رجایی منطقه قلعه در حاشیه شهر مشهد بودند حمله کرد که در جریان این سوء‌قصد حجت‌الاسلام والمسلمین اصلانی به شهادت رسید و حجج‌ اسلام پاکدامن و دارایی مجروح و راهی بیمارستان شدند.

پاسخی بگذارید