رضایی اصل تاکید کرد:
تاریخ : 1401/01/25 10:34
شناسه : 400957

مدیر بهزیستی شهرستان ری بر لزوم توسعه همه جانبه و ارتقای سطح خدمات اورژانس اجتماعی شهرستان ری با تاسیس یک مرکز در حسن آباد فشافویه تاکید کرد.



به گزارش شاخه سبز از شهرستان ری - محمد رضایی اصل در حاشیه ضیافت افطاری مرکز بهزیستی دولت آباد و اورژانس اجتماعی محدوده ری ضمن قبولی طاعات، بیان کرد: آسیب های اجتماعی یک پدیده نوظهور تلقی نمی‌شود و از گذشته تاکنون وجود داشته است، چنانچه امروزه با پیشرفت جوامع رنگ و بوی دیگری یافته و آسیب های جدیدی مانند آمار بالای طلاق، مصرف مواد مخدر و... پدید آورده است.

 

رضایی اصل افزود: متاسفانه با رشد شهرنشینی و تغییر شیوه زندگی، مشکلات اقتصادی افزایش یافته که همین عامل تاثیر مستقیم بر اختلافات خانوادگی دارد و بحث آسیب های اجتماعی را گسترش داده؛ اما این موارد ما را از وظیفه اصلی سازمانی خود غافل نکرده است.

 

مدیر بهزیستی شهرستان ری خاطر نشان کرد:  با توجه به وسعت زیاد شهرستان ری و حجم بالای مدیریت آسیب ها که به اورژانس اجتماعی ری مربوط می شود، انتظار می‌رود که پایگاه اورژانس اجتماعی یا پایگاه مددکاری در بحران، در بخش حسن آباد فشافویه راه اندازی شود.

 

وی ادامه داد: در این راستا روز گذشته تقاضای خود را در جلسه شورای هماهنگی مواد مخدر در فرمانداری ویژه شهرستان مطرح کردیم و طی جلسات متعدد با یزدی خواه نماینده محترم تهران، ری، شمیرانات و پردیس در مجلس شورای اسلامی این موضوع را عنوان نمودیم.

 

رضایی اصل اضافه کرد: چون همکاران ما از مرکز بسمت بخش های مختلف شهرستان در خوشبینانه ترین حالت حدود ۴٠ دقیقه طول مسافت طی می کنند. لذا این مشکل به وظیفه ذاتی سازمانی ما برای تسریع در زمان رسیدگی به امور آسیب می رساند. امیدواریم همکاران در بهزیستی کشور، مسئولین استانی و شهرستانی حمایت در تاسیس این پایگاه را داشته باشند تا شاهد رشد خدمات این اورژانس در سطح شهرستان باشیم.

 

مدیر بهزیستی شهرستان ری ضمن یادآوری اینکه زیر ساخت ها در جهت راه اندازی پایگاه اورژانس اجتماعی فشافویه تامین شده است، تاکید کرد: در بحث تامین نیروی متخصص این پایگاه، در تلاشیم تا از نیروی بومی مسلط به امور منطقه بهره ببریم تا چالش ها و مسائل به راحتی حل و فصل شود.


 * شهرستان ری نیازمند توسعه اورژانس اجتماعی است

 

مژگان جمالی" مسئول مرکز بهزیستی دولت آباد و اورژانس اجتماعی محدوده ری" در گفت‌وگو با خبرنگار شاخه سبز، گفت: این مرکز که در سطح شهرستان ری فعالیت دارد و با استقرار سیار خطوط سه گانه خود با خودرو، پوشش دهی خدمات را نسبت به زنان و دختران آسیب دیده یا در معرض آسیب، زنان خشونت دیده بهمراه کودکانشان، دختران در معرض آسیب (دختران بدسرپرست) را دارد و بطور کل خدمات این مرکز در راستای پروتکل های اورژانس اجتماعی صورت می پذیرد .

 

جمالی با اشاره براینکه در این مرکز محدودیت سنی وجود ندارد و با معرفی و مراجعه زنان و دختران آسیب دیده پذیرای خدمات به آنان هستیم. افزود: زنانی که فاقد سرپناه و حمایت های اجتماعی هستند و دچار خشونت های خانگی، ناسازگاری با خانواده و... شده اند در این مرکز خدمات رسانی می شوند.


وی ادامه داد: در مرکز مداخله در بحران که ورودی اورژانس اجتماعی است، تیم تخصصی باید ۲۱ روز مشکل را شناسایی و نسبت به ساماندهی فرد اقدام کند. ممکن است این زمان به ۵ دوره یا بیشتر یا کمتر تغییر کند. البته ما تلاش داریم که مداخلات لازم را زودتر انجام دهیم. پس از ترخیص نیز ما پیگیری‌های پس از ترخیص داریم و همه خدمات حمایتی، مالی و اجتماعی را به این افراد که بی‌پناه‌ترین افراد جامعه هستند، ارائه می‌دهیم.

 

این مسئول خاطر نشان کرد: با توجه به وسعت شهرستان ری که از شمال خیابان شوش، شرق قرچک ورامین، غرب ساوه و از جنوب حسن آباد فشافویه است. فقر فرهنگی و اقتصادی در قسمتی از بخش ها وجود دارد و منطقه حاشیه‌پذیر است و آسیب‌های زیادی هست؛ لذا نیازمند گسترش این اورژانس در نواحی متعدد متناسب با ۵ بخش ری هستیم که خوشبختانه توسعه مراکز اورژانس اجتماعی برای شهرهای جنوبی استان در دستور کار سازمان بهزیستی قرار گرفته است و امیدست که شاهد رشد این خدمات در شهرستان ری شویم.

 

 

انتهای پیام /

 

پاسخی بگذارید