رییس شورای شهر قم:
تاریخ : 1401/02/10 14:57
شناسه : 400959

رییس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به پروژه نیمه کاره مونوریل و آخرین تصمیم دولت در خصوص این طرح، گفت: این پروژه از طرح‌های حاکمیتی است و اجرا یا عدم اجرای آن در کارگروه های ملی تعیین خواهد شد.

حسین اسلامی روز شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هم اکنون مباحث کارشناسی در خصوص توجیه اقتصادی و حمل و نقلی پروژه مونوریل در حال انجام است، بیان کرد: تاکنون این کارگروه ها و جلسات نتیجه نهایی به همراه نداشته است.

اجرای طرح مونوریل قم از سال ۱۳۸۹ در بستر رودخانه قمرود شهر قم آغاز شد که مرحله نخست این طرح از پارک سوار شمالی تا مصلای قدس است.

در طول مسیر ۶.۸ کیلومتری مرحله نخست طرح مونوریل قم، هشت ایستگاه از جمله ایستگاه پایانه، فرهنگیان، امام موسی صدر، پل رضوی، پل شهید رجایی، شهید مطهری، حرم مطهر و مصلا در نظر گرفته شده‌است.

وی در ادامه با بیان اینکه وضعیت نابسامان اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) قابل توجیه نیست، ابراز داشت: شورای اسلامی شهر قم در تملک املاک مجاور طرح های عمرانی باید رعایت امانت در صرف بودجه های اعتباری را داشته باشد.

اسلامی با بیان اینکه مشکلات ترافیکی در تمام دنیا به معضلی آزاردهنده برای مردم تبدیل شده است، اظهار داشت: راهکار عملیاتی شهرهای پیشرفته دنیا در خصوص مدیریت ترافیک، اصل آرام سازی است.

رییس شورای اسلامی شهر قم تاکید کرد: تبدیل پارکینگ به مطب پزشکی در برخی ساختمان های شهری قم قابل پذیرش نیست و بر خلاف قوانین شهری و موجبات نارضایتی بسیاری از شهروندان شده است.

وی با اشاره به معضل خانه ها در حریم دکل فشار قوی برق اذعان کرد: هم اکنون ساکنان این مناطق با عوارض شدیدی روبه رو هستند و دولت از سالهای گذشته اراضی ۳۲ هکتاری را بعنوان پشتیبان این طرح در شهرک پردیسان در نظر گرفته که در سفر اخیر هیات دولت پیگیری این موضوع بصورت کامل به استان قم واگذار شده است.

اسلامی با اشاره به ویژگی زائرپذیری شهر مقدس قم گفت: به دلیل زائرخیز بودن شهر قم نوع برخورد و تسهیلاتی که شورای اسلامی شهر قم به هتل و مراکز اقامتی ارائه می دهد متفاوت از تسهیلاتی است که به کاربری های تجاری ارائه می شود.

رییس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به برخی اقدامات مجموعه مدیریت شهری در افزایش ماندگاری زائران و مسافران تاکید کرد: با راه اندازی باغ پرندگان، تله سیژ و سایر مراکز تفریحی ماندگاری مسافران در قم در حال حرکت به سمت مطلوبیت است.

وی با اشاره به فقر فضای سبز در منطقه ۶ شهرداری قم گفت: برای توسعه فضای سبز شهری در این منطقه اعتباراتی در بودجه سال جاری در نظر گرفته شده است و امید می رود بخشی از این کمبود جبران شود.

اسلامی با اشاره به مصوبات سفر رییس جمهوری به قم در حوزه مجموعه مدیریت شهری در دی ماه سال گذشته، عنوان کرد: یکی از اعضای شورای اسلامی شهر عضو کارگروه پیگیری  مصوبات سفر است و مصوبات در حوزه شهرداری قم از این طریق بصورت دقیق تر دنبال می شود.

اسلامی در ادامه با اشاره به ادامه کار شهردار قم، اظهار داشت: شورای شهر در این زمینه معتقد است اگر تغییر قرار است اتفاق بیفتد باید فرد قوی تر سکاندار این منصب شود و به همین منظور شورای شهر قم از شهردار کنونی قم درخواست کرده تا یک سال دیگر نیز مشغول خدمت رسانی در شهرداری قم باشد چراکه سیدمرتضی سقائیان نژاد تا یک سال دیگر بازنشسته می شود.

وی گفت: هم اکنون شورای اسلامی شهر قم در حال بررسی گزینه هایی توانمند برای شهردار آینده قم است و در صورتی که فرد مناسبی در این خصوص نظر شورا را جلب نکند شورای شهر به دنبال دریافت برخی تشریفات و مجوزات از نهادهای بالادست برای ادامه کار با شهردار کنونی با وجود ورود وی به سن بازنشستگی را دنبال خواهد کرد.

پاسخی بگذارید