تاریخ : 1401/03/3 15:16
شناسه : 400973

«محمد احمد القبلی» نماینده جنبش انصارالله یمن در عراق گفت که آتش بس در یمن وضعیتی یکجانبه دارد و طرف سعودی به عهد خود در این باره وفا نمی کند.

نماینده انصارالله یمن در عراق درباره آتش بس در جنگ علیه یمن افزود: درباره آتش بس زیاد سخن می گویند اما در واقعیت چیزی به این نام نمی بینیم. همچنان، فرودگاه های یمن، بسته و بندرهای آن، تحت محاصره است. آتش بس جزئی، آنهم درباره حملات هوایی از سوی یمن وجود دارد زیرا یمن خود را ملزم به اجرای تعهداتش می داند اما طرف مقابل، وفایی به عهد خود ندارد.

او به «دروغ های نفاق آمیز سیاسی از سوی سازمان ملل و اتحادیه عرب» اشاره کرد و گفت: آنها تلاش می کنند به تجاوز سعودی مشروعیت بدهند و از جنایات ضد انسانی علیه یمنی ها چشم می پوشند.

القبلی ادامه داد: ما بر این باور بودیم که سلاح ما باید به سوی صهیونیست ها نشانه می رفت اما تجاوز سعودی جهت آن را تغییر داد.

عضو انصارالله یمن تصریح کرد: با تلاش های یکپارچه و متحد جبهه مقاومت، یمن توانست پایدار بماند؛ یمن برای خودش پیروز نشد بلکه پیروزی آن برای امت اسلامی و جهان اسلام است.

به گفته محمد احمد القبلی «توان نظامی یمن به طور قابل ملاحظه ای افزایش یافته است؛ یمن اکنون توان انسانی بالایی دارد؛ تمرینات سختی را با موفقیت از سر گذرانده است و میلیون ها یمنی، حالا از آمادگی بالای نظامی برخوردارند.»

او به ارتقای قابل ملاحظه توانمندی بالای امروز یمنی ها در ابعاد نظامی اشاره کرد و گفت: یمن اکنون فناوری نظامی پیشرفته ای در ابعاد موشکی و پهپادی در اختیار دارد. این توانمندی ها نقش بسیار موثری در جنگ سرنوشت ساز با رژیم صهیونیستی خواهد داشت.

نماینده جنبش انصارالله تصریح کرد: به جمهوری اسلامی ایران و جبهه مقاومت افتخار می کنیم اعم از مقاومت در لبنان، فلسطین و حشدالشعبی در عراق...ما اکنون در جبهه مقاومت، یک پیکر هستیم و می توانیم رژیم صهیونیستی غاصب را شکست دهیم.

پاسخی بگذارید