تاریخ : 1401/03/22 12:02
شناسه : 401029

بیش از ۱۰۰ هزار نفر متقاضی دریافت وام‌ ودیعه مسکن از ۱۲ خرداد ماه تا شب گذشته در سامانه طرح‌های حمایتی مسکن ثبت‌نام کردند.

از ۱۲ خرداد تا شب گذشته (سه‌شنبه، ۱۷ خرداد) بیش از ۱۰۰ هزار نفر برای دریافت وام ودیعه مسکن ثبت نام کردند و با پالایش همزمان، واجدان شرایط برای دریافت وام ودیعه مسکن به‌ بانک‌ها معرفی می‌شوند.

امسال همچنین محدودیت زمانی در پرداخت وام ودیعه وجود ندارد و در صورت دوام اعتبارات تا پایان سال امکان پرداخت وام وجود دارد.

برپایه این گزارش، منابع وام ودیعه مسکن امسال چهار برابر سال گذشته شده است و امکان پوشش تعداد بسیار زیادی از مستاجران وجود دارد و فعلا متقاضیان واجد شرایط امکان ثبت نام و دریافت وام‌ ودیعه مسکن را دارند.

تفاوت مهم منابع وام اجاره در سال گذشته و امسال

بر اساس اعلام شورای پول و اعتبار، ۴۰ هزار میلیارد عدد تخصیص داده شده برای پرداخت وام اجاره مستاجران است. البته سال گذشته این رقم ۱۰ هزار میلیارد تومان بود اما فقط ۸.۵ میلیارد تومان آن پرداخت شد.

دلیل اینکه وام‌ ودیعه در سال گذشته به‌طور کامل اختصاص نیافت نیز این بود که فقط از منابع بانک‌ها بود، اما امسال با تدبیر دولت این رقم از سرفصل اعتبارات حوزه مسکن تامین شده است و به همین دلیل بانک‌ها مقاومتی در پرداخت آن نخواهند داشت.

ثبت نام وام‌ ودیعه مسکن روز پنجشنبه دوازدهم خردادماه از طریق ثبت درخواست در سامانه طرح‌های حمایتی مسکن به نشانی http://saman.mrud.ir شروع شد.

سقف تسهیلات کمک ودیعه مسکن در تهران، مراکز استان‌ها و سایر نقاط شهری به ترتیب ۱۰۰، ۷۰ و ۴۰ میلیون تومان مصوب و به شبکه بانکی کشور ابلاغ شده است. نرخ سود تسهیلات ودیعه مسکن ۱۸ درصد و طول دوره بازپرداخت پنج ساله است.

در سال ۱۳۹۹، مبلغ این تسهیلات در تهران ۵۰ میلیون تومان، در شهرهای بزرگ ۳۰ میلیون تومان و در سایر شهرها ۱۵ میلیون تومان بود.

در سال گذشته نیز پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن تداوم پیدا کرد و سقف وام ودیعه مسکن در تهران با افزایش نسبت به سال ۱۳۹۹ معادل ۷۰ میلیون تومان و در دیگر کلانشهرها و سایر شهرها نیز به ترتیب ۴۰ و ۲۵ میلیون تومان شد.

پاسخی بگذارید