حسن پور بیگلری :
گروه: سیاسی / مجلس
تاریخ : 1401/04/2 22:38
شناسه : 401068

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:کاهش نیم درصدی نرخ خدمات مشاوران املاک به طرفین معامله صحت ندارد .


به گزارش خبرنگار پارلمانی شاخه سبز - نمایندگان در نشست علنی (چهارشنبه یک تیرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح دوفوریتی کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی، کلیات این طرح را با ۱۱۴ رأی موافق، ۹۷ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از ۲۲۴ نماینده حاضر در صحن تصویب کردند.

شهباز حسن پور بیگلری اشاره به طرح مذکور داشت و با انتقاد از دولت به دلیل اینکه باید خیلی زودتر به فکر موضوع ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی می‌بود، گفت: نمی‌توان دست روی دست گذاشت، زیرا موضوع مسکن چند بُعدی است و در تمام ابعاد زندگی مردم مانند فرهنگی، امنیتی و حتی رفاه آن‌ها تاثیرگذار است.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: طبق قانون اساسی مسکن، شغل و رفاه مناسب حق همه ایرانیان است و اکنون باید پاسخ داده شود در این زمینه چه اقداماتی صورت گرفته است.

وی افزود: ۴۰ درصد از خانوار‌های ایرانی مستاجر هستند و این مهم در حالی است که ۷۰ درصد درآمد مردم برای اجاره بها پرداخت می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: باید با فرهنگ سازی تلاش کنیم اجاره املاک دو ساله صورت گیرد، همچنین همانند تجربه جهانی، شرکت‌های بزرگ بیش از اینکه به فکر بکارگیری کارگران باشند، باید برای مسکن آن‌ها اقدام کنند.

حسن پور بیگلری خاطرنشان کرد: مسئولان دولتی باید پاسخ دهند چه میزان از تعداد ۴ میلیون مسکنی که وعده آن را داده اند، عملیاتی شده است؟ از رستم قاسمی به عنوان وزیر مسکن انتظار ایفای نقش در حد رستم را داشتیم!

* اخبار منتشره درباره کاهش نیم درصدی نرخ خدمات مشاوران املاک کذب است

وی به کاهش نیم درصدی نرخ خدمات مشاوران املاک به طرفین معامله اشاره کرد و گفت: این مورد در صورتی غیر قانونی محسوب می شود که هیئت دولت به موضوع کاهش حق کمیسیون مشاوران املاک یا تعیین تعرفه ثابت برای املاکی ها ورود کرده و آیین نامه آن را اصلاح کند، البته در حال حاضر این مورد به کمیسیون مجلس رفته که با تدوین طرحی نسبت به ساماندهی این بخش اقدام شود، لذا اخبار منتشره نسبت به این موضوع کذب است. 


انتهای پیام /

پاسخی بگذارید