گروه: استان ها / قم
تاریخ : 1401/04/25 11:09
شناسه : 401108

دبیر کنگره ملی شهدای استان قم گفت: مراسم یادواره شهدای نیروی زمینی ارتش ۲۹ تیرماه در مدرسه امام خمینی (ره) واقع در میدان جهاد برگزار می‌شود.

به گزارش  شاخه سبز  امیر سرتیب عباس فلاح، معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش جمهور اسلامی ایران، در نشست خبری سومین یادواره ۵۶۵ شهید ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان قم با محوریت شهدای نیروی زمینی که در سالن آمفی تئاتر باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم برگزار شد، ضمن تبریک دهه ولایت گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷، استکبار جهانی منافع خود را در کشور ایران از دست رفته دید و برای جبران این منافع از دست رفته همه ترفندهای خود را به کار گرفت تا انقلاب را ناکام بگذارد و مردم را متقاعد کند که از راهی که شروع کردند برگردند اما با ایثارگری ایثارگران، مدافعان و رزمندگان روز به روز انقلاب ما پاینده تر از روز قبل به مسیر خود ادامه داد و با رهبری های امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب همچنان ایستاده‌ایم و ارزش های انقلاب و نظام دفاع می‌کنیم.

امیر سر تیپ فلاح با بیان اینکه خدا را شاکریم که در راستای قدرشناسی از شهدا و ایثارگران برنامه هایی از جمله کنگره شهدای قم در نظر گرفته شده است اظهار کرد: در سال های اخیر اقدامات خوبی در رابطه با ساخت مستند از شهدا ارتش انجام شده است اما این این اقدامات با توجه به تعداد شهدای ارتش ناکافی است.

وی تصریح کرد: وقتی در دریای ویژگی‌های بی‌کران شهدا قوطه ور می‌شویم ناگفته‌های بسیاری وجود دارد که اگر گفته هم شده به گونه‌ای نبوده است که مخاطب عام داشته باشد.

 معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش جمهور اسلامی ایران بیان کرد: امیر موسوی فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران شخصاً با برخی از تهیه کنندگان و کارگردان‌های سینما و تلویزیون در خصوص ساخت فیلم‌های سینمایی و مستند برای شهدای ارتش مذاکراتی داشته‌اند.

در ادامه حجت الاسلام سید اکبر موسوی بی باک، معاونت فرهنگی و روابط‌عمومی نزاجا، در این نشست عنوان کرد: در بحث ساخت فیلم و سریال اتفاقات خوبی از جمله ساخت فیلم منصور رخ داده است و فیلم سینمایی شهید صیاد شیرازی و شهید آبشناسان نیز در حال ساخت است که در سال‌های آینده شاهد اکران آن‌ها خواهیم بود همچنین متناسب با سالگرد عملیات‌های دفاع مقدس، مستنداتی پیرامون آن از رسانه ملی پخش می‌شود اما این اقدامات کافی نیست.

وی با اشاره به اهمیت پرداختن به زندگینامه شهدا بیان کرد: ارتش نیروی زمینی ارتش ۴۶ هزار شهید دارد که اگر واقعا بخواهد کاری شود باید ۴۶هرار مستند ساخته شود.

حمایت از فیلمنامه نویسان دفاع مقدس

علی اکبر خوشگفتار، نیز در این نشست عنوان کرد: برنامه های یادواره شهدای ارتش پنج برنامه خواهد ‌که از اسفند ماه آغاز شده و برنامه‌های شهدای نیروی زمینی، نیروی دریایی و پدافند هوایی نیز به ترتیب در تیر، مرداد و شهریور انجام می‌شود و همه این‌ها به برنامه‌ای در کنگره شهدای در آبان ماه منتهی می‌شود.

دبیر کنگره ملی شهدای استان قم، افزود: یکی از دلایلی که تا کنون در معرفی شهدای ارتش قم کم کاری شده است فقدان یک نیروی مستقل برای این امر بوده است که خوشبختانه این مشکل مرتفع شده است به لطف کنگره شهدا اتفاقات خوبی را شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در مجموعه ستاد کنگره شهدا ۶۰ فیلم مستند درباره شهدای مختلف در حال ساخت است، ادامه داد: در دفاع مقدس عملیاتی نیست که بسیج و سپاه انجام داده باشند که ارتش زمینه آن نبوده باشد زیرا سلاح های سنگین در اختیار ارتش بوده است.

معبر زیر رمینی

خوش گفتار اظهار داشت : در ستاد کنگره ملی شهدا ۵۰ کتاب سفارش داده شده است که تا شهریور ماه ۳۰ عنوان آن وارد بازار نشر می‌شود که اولین کتاب به نام معبر زیر زمینی است که اگر چه این تونل را توسط بسیجیان حفر شده است اما شهید صیاد شیرازی از طریق آن تونل عملیات موفق آمیزی را انجام داده است.

وی ادامه داد: مراسم یادواره شهدای نیروی زمینی ارتش ۲۹ تیرماه در مدرسه امام خمینی (ره) واقع در میدان جهاد برگزار می‌شود و از همه شهروندان دعوت میکنیم که در این برنامه شرکت کنند.

خوشگفتار اظهار کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران از هر کسی که بتواند در ساخت فیلم نامه در رابطه با معرفی شهدای ارتش کمک کند همه پشتیبانی ها و حمایت های لازم را انجام می‌دهد.

ترمیم جایگاه ارتش

سرهنگ صادق نیا، مدیر حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس نزاجا، بیان کرد: نقش ارتش در دفاع مقدس مانند نقش پزشک جراح در اتاق عمل است.

وی اضافه کرد: جایگاه ارتش در جنگ باید ترمیم شود زیرا در دفاع مقدس ارگان های دیگر به کمک ارتش آمدند تا از این مرز و بوم دفاع شود.

مدیر حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس نزاجا با اشاره به رونمایی از کتاب لشکر ۱۱۰ در 29تیرماه اظهار داشت: دراین کتاب  زندگی نامه ۱۱۰ شهید ارتشی دفاع مقدس
 نوشته شده است  که به صورت داستان های کوتاه بر اساس زندگی نامه شهدای ارتش تدوین شده و در یادواره شهدای ارتش این کتاب رونمایی و به شرکت کنندگان یادواره اهدا خواهد شد.

صادق نیا عنوان داشت: نیروی زمینی ارتش  در سال های اخیر مدیریت استانی را در سطح ۲۴ استان و با تابعیت ۲۰ ارشد نظامی تاسیس کرده و این مدیریت های استانی و در حوزه چاپ کتاب ، مستندات ، خاطرات شفاهی و زندگی نامه شهدا دست به نگارش زده اند و ۱۵۰ عنوان کتاب توسط نیروی زمینی ارتش چاپ شدن است.

وی با اشاره به اینکه حق ارتش در تبلیغات جنگ ادا نشده است، گفت: همه کوتاهی‌های ادا نشدن حق ارتش در جنگ به عهده ارتش نیست زیرا ارتش به دلیل مسائل امنیتی و حفاظتی، الزاماتی دارد که همین الزامات نیز سبب توفیقاتش در دفاع مقدس نیز شده است.

مدیر حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس نزاجا با بیان اینکه اقدامات سومین یادواره شهدا ارتش از دو سال قبل آغاز شده است، گفت: در این مدت با خانواده شهدا دیدارهایی صورت گرفته است.

پاسخی بگذارید