میرزایی :
گروه: سیاسی / مجلس
تاریخ : 1401/05/15 13:50
شناسه : 401119

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: سطحی نگری و ظاهر سازی در مجالس عزاداری، اعتقاد را از بین برده و موجب ارتجاع می شود.


در گفتگو با خبرنگار پارلمانی شاخه سبز - آتنا تکیه: حجه الاسلام حسین میرزایی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اسلام با خرافه هیچ ارتباطی ندارد، گفت: متاسفانه یکسری احادیث جعلی از همان آغاز وارد  اسلام شد که هیچ ربطی به اسلام و پیامبرش نداشت چون این مسئله ریشه در یهودیت دارد؛ زیرا بعضی از علمای یهودی به ظاهر به دین اسلام گرویدند و به نقل از پیامبر خرافه ها را وارد دین کردند و آن را رواج دادند.

میرزایی ادامه داد: در کتب حدیث و سیره نمونه رفتارهای پیامبر اسلام آمده است که از همان کودکی با خرافه در مبارزه بود و یک نمونه ازین رفتار پسندیده را می توان اشاره کرد به اینکه، پیامبر زمانی که پیش حليمه سعدیه تحت تربیت بود و از حلیمه با اصرار خواست که به دامپروری بپردازد و فردای آنروز که می خواست راهی شود، حليمه مهره ای به گردنش انداخت و گفت: این مهره تو را از بلاها و به نوعی چشم زخم دور می کند و در مقابل پیامبر بزرگ اسلام فرمودند: یک مهره نمی تواند از من نگهداری کند، مگر آفریدگارم و آن را پاره و به گوشه ای انداخت. 

وی افزود: ما همچنان بعد از ١۴٠٠ سال هنوز این مهره را در جای جای زندگی خود قرار دادیم، مهره خود شرک است چون یکی از مظاهر شرک است.

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مداحان طبق بیانات رهبر معظم انقلاب که فرمودند، اول باید مطالعه شود و بعد بر اساس مستندات درست صحبت کنند، عمل داشته باشند، افزود : با مبالغه گویی و در دست گرفتن احساسات مردمی، نه ثواب در پیش خواهد بود و نه پیش خدا اجری خواهید یافت. 


میرزایی یادآور شد : واعظان باید هدف خود را تعیین کنند که آیا قصد در عمل مثبت دارند یا فقط اشک و گریاندن مردم مدنظرشان هست؟! چون وظیفه علما و مداحان به مردم تزریق معرفت دینی است و شناخت صحیح فرهنگ است. 


وی با بیان اینکه اسلام بر گریه و تاثر مردم تاکید ندارد، ادامه داد: بنا هست که روایات و مصیبت های امام حسین (ع) سینه به سینه نقل شود و گریست، اما باید توجه بر اصل مصیبت رخ داده باشد. اگر هر کسی از راه بیاید و یک آب و تابی به آن رخداد اضافه کند، آن مصیبت نیست. باید طبق وقایع مصیبت خوانده شود، آنچنانکه رهبر فرزانه ما هم مقتل خوانی می کند، زیرا تاثیر اصل اتفاقات بیشتر است. 

میرزایی اضافه کرد : چون وقایع بر اساس اتفاقات دقیق آن خوانده می شود، ارزش بیشتری دارد؛ اما اگر یکسری موضوعاتی که حقیقت آن معلوم نیست یا داستان سرایی و خواب روایت شود، قطعا تاثیر بر ارتقای فرهنگ اسلامی نخواهد داشت و دیری نمی پاید که رنگ خود را می بازد.


انتهای پیام

پاسخی بگذارید