گروه: استان ها / قم
تاریخ : 1401/06/6 09:43
شناسه : 401146

معاون امور مجلس رئیس جمهور با آیت الله سیدمحمد سعیدی تولیت حرم مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و نماینده ولی فقیه در استان قم دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، سیدمحمد حسینی معاون امور مجلس رئیس جمهور که امروز به قم سفر کرده با آیت الله سید محمد سعیدی تولیت حرم مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیه و نماینده ولی فقیه در استان قم دیدار و گفت و گو کرد.

حسینی در این دیدار گزارشی از فعالیت‌ها و دستاوردهای دولت مردمی در یکسال گذشته ارائه کرد و گفت: دولت در این مدت با عزم و اراده جدی، اقدامات مهمی را در دستور کار خود قرار داده است و به فضل الهی گشایش ها و نتایج نسبتاً مناسبی حاصل شده است.

وی با بیان اینکه مردم در آغاز به کار دولت مردمی با تنگناها و گرفتاری های اقتصادی متعددی مواجه بود، اظهارداشت: در چنین شرایطی آیت الله رئیسی با روحیه جهادی و انقلابی و بسیار فعال و خستگی‌ناپذیر وارد میدان شدند و مجموعه مدیران و ارکان دولت را به تحرک و فعالیت  بیشتر ترغیب کردند که خوشبختانه دستاوردها و نتایج خوبی هم به همراه داشته است.
 
معاون رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: در یک سال گذشته به خاطر گرفتاری ها و مشکلات معیشتی مردم،  تمرکز دولت بیشتر روی مباحث اقتصادی بود و با ایجاد وضعیت نسبی در این حوزه، در دور دوم سفرهای استانی، موضوعات فرهنگی مورد توجه بیشتری قرار خواهد گرفت.

* شاهد دستاوردها و گشایش‌های خوبی در اقتصاد و سیاست خارجی هستیم

آیت الله سید محمد سعیدی تولیت حرم مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیه و نماینده ولی فقیه در استان قم نیز در سخنانی با تبریک هفته دولت و قدردانی از تلاش ها و خدمات دولت آیت الله رئیسی اظهار داشت: امروز شاهد دستاوردها و گشایش‌های خوبی در بخش‌های مختلف اقتصادی و به ویژه سیاست خارجی هستیم و مسئولین مربوطه با زبان نرم اما قاطع مصالح و منافع ملت ایران را پیگیری می کنند و البته دشمنان نیز بسیار عصبانی و درمانده شده اند.

آیت الله سعیدی خاطر نشان کرد: اینکه امروز اقشار و گروه های مختلف مردم به روش های گوناگون مطالبات خود را از دولت مردمی بیان می‌کنند یکی از برکات دولت سیزدهم است و نشان دهنده امید مردم به رفع مشکلاتشان از سوی مسئولین دارد و در گذشته چون این امیدواری وجود نداشت مردم نیز انگیزه‌ای برای طرح‌ آن نداشتند.

نماینده ولی فقیه در استان قم ضعف اطلاع رسانی از خدمات دولت را به عنوان مهمترین نقد مورد تاکید قرار داد و گفت: دولت اقدامات فراوانی انجام می دهد اما  تلاشی برای تبیین و توضیح آن به افکار عمومی انجام نمی دهد در حالیکه فعال بودن در این زمینه ضروری است و می تواند درس عبرتی برای مدیران گذشته و موجب تقویت روحیه امید در بین مردم شود.

تولیت آستان حرم مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله تاکید کرد: با تبیین درست اقداماتی که انجام شده است مردم متوجه می شوند که با عزم و اراده می شد بسیاری از پروژه ها را در زمان اندک به پایان رساند و معطلی امور هیچ توجیهی نداشته است. لذا لازم است ضمن بیان کم‌کاری ها، اقدامات انجام شده برای رفع مشکلات به افکار عمومی توضیح داده شود و نباید از نقد گذشته پرهیز کرد و باید نقد و اصلاح را کنار هم مطرح کرد تا مردم امیدوار شوند.

* دولت فعالیت بر پایه علم و فناوری را برای ایجاد شتاب و توسعه کشور پیگیری می کند

سید محمد حسینی در ادامه برنامه‌های سفر به استان قم به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور و به مناسبت هفته دولت در دیدار روسای دانشگاه و دانشگاهیان استان قم اظهار داشت:  دولت، برنامه هفتم توسعه را  براساس مساله محوری تدوین کرده و به زودی پس از تصویب سیاست های برنامه در مجلس تشخیص مصلحت نظام، نهایی خواهد شد.

حسینی گفت: امروز دستگاه های دولتی توجه و حمایت واقعی از شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور دارند و معتقدیم فعالیت‌های اقتصادی بر پایه دانش خلاقیت و نوآوری می تواند شکوفا شود. نیروهای تحصیل کرده و متخصص می توانند با انتخاب راههای میانبر  در مسیر توسعه کشور شتاب ایجاد کنند.

معاون پارلمانی رییس جمهور اهمیت حمایت از نخبگان را مورد اشاره قرار داد و گفت: همگرایی مطلوبی که در کشور ایجاد شده فرصت مناسبی برای تقویت و توسعه علوم انسانی است.

حسینی خاطرنشان کرد: دولت به رغم همه مشکلات مصمم است با افزایش درآمدهای کشور بویژه از محل صادرات غیر نفتی، وضعیت عمومی جامعه بهبود یابد.

معاون پارلمانی رییس جمهور در ادامه با اشاره به سخنان روسای دانشگاه ها بر بررسی و حل مشکلات دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه غیرانتفاعی، توجه به پژوهش های دانشگاهی در آسیب های اجتماعی و اصلاح برخی آیین نامه های دانشگاهی تاکید کرد.

در این مراسم امیر آبادی نماینده مردم قم و عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: دکتر حسینی ارتباط نزدیک و شایسته‌ای با نمایندگان دارد و دولت انقلابی در یک سال گذشته نشان داد که پای کار رفع مشکلات مردم است و انصافاً  تلاش بی‌وقفه و خستگی ناپذیری را در پیش گرفته و
 با هماهنگی خوبی که بین قوای مختلف شکل گرفته شاهد رقم خوردن اتفاقات مطلوبی در عرصه های مختلف هستیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تعیین تکلیف برخی پروژه های معطل مانده قم، تصریح کرد: متاسفانه در ۸ سال گذشته در رابطه با بسیاری از پروژه هایی که در سطح استان قم آن را پیگیری می کردیم هیچگونه اقدامی انجام نگرفت و بعضاً در این مسیر اجرای آن سنگ اندازی هم می شد اما امروز اراده دولت مردمی تعیین تکلیف این پروژه ها است.

در این دیدار رییس دانشگاه قم نیز در سخنانی با اشاره به ظرفیت بالای قم در حوزه علوم اسلامی و انسانی، خاطرنشان کرد: موسسات علمی و پژوهشی قم اقدامات زیادی در این مباحث داشته و جا دارد یافته های آنان در کتب دانشگاهی مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین عسکر دیرباز، همچنین خاطرنشان کرد: تقویت دانشگاه های غیرانتفاعی، آزاد و سایر موسسات علمی ،منجر به ارتقای علمی کشور می شود و ادغام آنها با یک دیگر تصمیم سنجیده ای نیست.

وی مباحث فرهنگی دانشگاه ها را مورد توجه قرار داد و گفت: مسائل مربوط به عفاف و حجاب باید بصورت ایجابی و در قالب اقدامات فرهنگی هدایت شود.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم نیز گفت: در مباحث علمی و دانشگاهی باید حساب ویژه ای روی مراکز علمی این استان باز شود.

حجت الاسلام حسن خیری، قم را پیشتاز وحدت حوزه و دانشگاه یاد کرد و ادامه داد: برای تقویت علوم اسلامی انسانی در قم لازم است تا مراکز علمی شاخص با همکاری حوزه و دانشگاه راه اندازی شود.
وی اضافه کرد: حدود 68 درصد دانشجویان قمی در رشته های علوم انسانی مشغول تحصیل هستند اما خروجی این افراد در جامعه به خوبی نمایان نیست.

رییس پارک علم و فناوری قم نیز  گفت: با حمایت های دولت هم اکنون 118 شرکت دانش بنیان در سطح استان قم وجود دارد و حدود 3 هزار نفر در پارک های علم و فناوری قم مشغول فعالیت می باشند. قم در رتبه هشتم شرکت های دانش بنیان و ششم فناوری های نرم کشور قرار دارد.

رییس دانشگاه حضرت معصومه(س) نیز با اشاره به کسری بودجه این دانشگاه،  درخواست نمود نسبت به رفع نیازهای بودجه ای این مرکز علمی اقدام عاجل صورت بگیرد.

پاسخی بگذارید