لاوروف:
تاریخ : 1401/06/7 09:53
شناسه : 401181

وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد، غربی ها با کارهایشان شاید روند تشکیل جهان چند قطبی را آهسته کنند اما نخواهند توانست آن را متوقف سازند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «زیزدا» (Zvezda) که وبسایت وزارت خارجه روسیه آن را منتشر ساخت بیان کرد، غرب تلاش دارد به فرآیندهای تاریخی عینی بی اعتنایی کند، که شاید با این کار روند تشکیل یک جهان چند قطبی را کند سازد اما هرگز نخواهد توانست این روند را متوقف کند.

وزیر امور خارجه روسیه در ادامه این مصاحبه گفت: «متاسفانه شرکای غربی که زمام قدرت را به دست آمریکا سپرده‌اند، تلاش می‌کنند به فرآیندهای تاریخی عینی بی اعتنایی کنند، که این ممکن است تشکیل جهانی چند قطبی را کُند سازد اما هرگوز نخواهد توانست جلوی آن را بگیرد.»

لاوروف در این مصاحبه با این پرسش روبرو شد که از نظر او تا کنون چند کمربند چندقطبی در جهان شکل گرفته است؟ وزیر خارجه روسیه در پاسخ گفت: «این فرآیند توافق شده ای که قرار به اجرایی شدنش باشد، نیست. این یک طرح پنج ساله یا یک بودجه سه ساله شبیه به بودجه ای که ما داریم نیست. این روند شبیه به بودجه های سالانه تصویب شده در کشورهای دیگر نیست. این فرآیند زندگی است. این درباره استعدادهای سیاستمداران است. آنها باید ببینند در زندگی واقعی چه می گذرد و سیاستهای خود را مطابق با خواسته های تاریخ ایجاد کنند.»

لاوروف توضیح داد: «بگذارید مثالی را درباره تغییر از زندگی انگلیسی ها بزنیم. آنها ضرب المثلی دارند که می گوید، قبل از ایجاد مسیرهای اصلی یک باغ باید بگذاری مردم مسیرهای مطلوب خودشان را در آن بسازند. به طور ساده تر، باید در عرصه بین الملل اینگونه عمل کرد. به این معنی که یک نفر سیاست فعالانه خود را به گونه‌ای ایجاد کند که با گرایش‌های عینی از جمله گرایش به چندقطبی شدن جهان مغایرت نداشته باشد. ما اینگونه عمل می‌کنیم».

پاسخی بگذارید