رئیسی در نشست خبری:
گروه: سیاسی / دولت
تاریخ : 1401/06/7 11:36
شناسه : 401192

رئیس‌جمهور با اشاره به حضور مسئولان اجرایی در میدان، گفت: مدیریت میدانی با مدیریت کارتابلی فرق می‌کند.

به گزارش شاخه سبز ، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور امروز (دوشنبه) در نشست خبری که به مناسبت هفته دولت در سالن اجلاس سران برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته دولت، گفت: در این یک سال علیرغم مشکلاتی که وجود داشت همواره عنایت حضرت حق را در کارها دیده‌ایم.

وی افزود: از مردم عزیز و صبور که با دولت همراهی کردند تقدیر و تشکر می‌کنم.

رئیس جمهور گفت: همچنین نهادها، سازمان‌ها و مجلس شورای اسلامی نیز در این یکسال به ما کمک کردند.

رئیسی با تاکید بر حضور مسئولان اجرایی در میدان، گفت: برخی که دولت را به خاطر سفرهای استانی ملامت می‌کردند، لذت با مردم بودن را نچشیدند. مدیریت میدانی با مدیریت کارتابلی فرق می‌کند.

وی تصریح کرد: مدیری که وضعیت مردم را ببیند و از نزدیک با مشکلات مردم آشنا شود، با مدیری که پشت میز بنشیند متفاوت است.

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه رویکرد ما عدالت‌محور است، گفت: بودجه ما بر اساس عدالت تنظیم شد و به آمایش سرزمینی هم توجه داشت. در جذب نیروی انسانی، پرداخت‌ها و به کارگیری افراد تاکید شده که باید پیوست عدالت داشته باشد. مسئله عدالت باید به تمامی اقدامات گرایش داشته باشد و با گوشزد کردن موارد مشخص به سمت رعایت عدالت برویم.

رئیسی با بیان اینکه ستیز با فساد سومین رویکرد ما است، افزود: باید با کسانی که با رشوه و سایر موارد نظام اداری ما را با فساد همراه می‌کنند، مقابله شود.

وی تاکید کرد: حتی در مواردی که نه فساد، بلکه تخلف صورت گرفته است هم به دنبال نظارت و کنترل و مقابله بودیم و البته وظیفه ضدیت با فساد در هر سازمانی اول از همه خود همان سازمان و دولتمردان باید باشند و در این مورد آنچه که وجود داشته با آن برخورد شده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه مسئله همگرایی و هم‌افزایی میان نهادهای مختلف هم در دولت مورد توجه است، افزود: ما تاکید داریم که دولت گرفتار حاشیه نشود. در برخی دولت‌های قبلی شاهد این امر بوده‌ایم، اما از ما تأکیدات همواره در دولت این بوده که حاشیه‌ها ما را از متن، که خدمتگزاری به مردم است دور نکند.

رئیسی تصریح کرد: حرکت جهادی برای پیشبرد امور کشور هم از تأکیدات دولت است، برخلاف وجود موانع ما باید آن موانع را رفع کنیم و بدانیم که به تعبیر رهبری انقلاب، هیچ مشکلی در کشور نیست که حل‌شدنی نباشد. پس ما با روحیه جهادی به دنبال حل مشکلات باشیم.

وی با بیان اینکه رویکرد بعدی حرکت جهادی و مدیریت جهادی در دولت است، تاکید کرد: نگاه ما به «می‌توانیم» است. بدون تردید ما با موانعی روبروی هستیم و باید با حرکت جهادی به دنبال رفع موانع باشیم. رهبری فرمودند که هیچ مشکلی در کشور نیست که حل نشود؛ ما با این نگاه حرکت می‌کنیم.

رئیس جمهور تاکید کرد: انتظار مردم بیان مشکل نیست و انتظار حل مشکل دارند.

رئیسی با بیان اینکه رویکرد بعدی نگاه به درون است و بیگانگان مشکلی برای کسی حل نکردند، تصریح کرد: نگاه به دستان توانای مردم، جوانان و کارشناسان نگاه دولت بوده است.

وی اضافه کرد: نگاه به دستان بیگانه کشور را معطل نگه می‌دارد، کما اینکه سال‌ها کشور معطل نگه داشته شد. ما ظرفیت در کشور کم نداریم و باید از این ظرفیت‌ها استفاده کردیم. در مساله تولید در کشور نگاه به درون کشور از مهمترین محورهای دولت است.

پاسخی بگذارید