عضو ارشد جریان صدر:
تاریخ : 1401/06/7 13:52
شناسه : 401196

یکی از اعضای ارشد جریان صدر گفت: مواضع مقتدی صدر بی ثبات و متزلزل نیست و او با پایان مهلت ۷۲ ساعته دیگر هیچ دخالتی در امور نخواهد کرد.

به گزارش شاخه سبز به نقل از پایگاه خبری ناس نیوز، «صباح الساعدی» از اعضای ارشد جریان صدر گفت: تحولات کنونی عراق به منزله نبرد برای ایجاد اصلاحات است و هیچ عقب‌نشینی در آن وجود ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: مواضع مقتدی صدر، بی ثبات و دارای نوسان نیست بلکه با توجه به تحولات و موضوعات مطرح شده اتخاذ می‌شود.

الساعدی تصریح کرد: نبرد کنونی، نبرد مردم با فساد و ناکامی است و مرجعیت در خطبه‌های نماز جمعه به دفعات تأکید کرده است که نبرد برای ایجاد اصلاحات، تأخیر داشته است.

این عضو ارشد جریان صدر خاطرنشان کرد: ما با مفسدان شریک نبوده‌ایم و برای ایجاد اصلاحات، ایده و دیدگاه داریم. ما از خروج از جریان سیاسی و خروج نمایندگانمان از پارلمان پشیمان نیستیم. به نظر ما یک سوم معطل (یک سوم شکننده حد نصاب در پارلمان) مبنای قانونی ندارد و هر کسی چنین ادعایی دارد، دچار توهم است.

صباح الساعدی همچنین گفت: با پایان مهلت ۷۲ ساعته مقتدی صدر، وی دیگر در هیچ اتفاقی که در کشور بیفتد، مداخله نخواهد کرد و این مردم عراق هستند که تصمیم می‌گیرند تحصن یا اعتصاب کنند یا به نافرمانی مدنی دست بزنند.

این اظهارات الساعدی در حالی است که هفته گذشته و در پی تحصن هواداران صدر، دستگاه قضائی عراق برای او به اتهام تهدید قوه قضائیه حکم بازداشت صادر کرد. الساعدی از چهره‌های شاخص جریان صدر است و پیش از این رئیس فراکسیون جریان صدر در مجلس عراق بود.

روز شنبه «صالح محمد العراقی» به نیابت از مقتدی صدر طرحی را با مهلت ۷۲ ساعته پیشنهاد داد که در آن مقتدی صدر به شرط کناره گیری همه احزاب و شخصیت‌های عراقی دخیل در امور عراق پس از حمله آمریکا به ان کشور در سال ۲۰۰۳، برای امضای توافق اعلام آمادگی کرد.

پاسخی بگذارید