گروه: سیاسی / مجلس
تاریخ : 1401/06/9 10:24
شناسه : 401228

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی خبر داد: اخبار ما حاکی از آن است که دولت امروز حوالی ساعت ۱۱ نامه معرفی «محمدمهدی زاهدی‌وفا» را برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مجلس می‌فرستد.

احمد نادری عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفتگو شاخه سبز در پاسخ به اینکه آیا دولت امروز وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی را به مجلس معرفی می‌کند؟ گفت: اخبار و شنیده‌های ما حاکی از آن است که دولت امروز حوالی ساعت ۱۱ نامه معرفی «محمدمهدی زاهدی‌وفا» را برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مجلس می‌فرستد. البته ممکن است اتفاقات دیگری هم رقم بخورد، اما اخبار واصله می‌گوید امروز پیش از ظهر نامه معرفی وزیر کار به مجلس ارائه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه دو هفته آینده مجلس شورای اسلامی، صحن علنی نخواهد داشت، گفت: البته چنانچه نامه معرفی وزیر کار به مجلس ارائه شود، با توجه به عدم تشکیل جلسات علنی در دو هفته پیش رو اعلام وصول صورت نمی‌گیرد و این موضوع به جلسه علنی بعدی مجلس موکول خواهد شد.

لازم به ذکر است، دولت سیزدهم در آغاز به کار خود «حجت‌الله عبدالملکی» را به عنوان وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی به مجلس معرفی کرد. عبدالملکی پس از آغاز به کار خود و گذراندن اخبار ضد و نقیض بسیار مبنی بر استیضاح یا استعفای او، نهایتاً ۲۴ خردادماه پس از ۳۰۰ روز تصدی در وزارت کار نامه استعفای خود را به صورت رسمی به رئیس‌جمهور تقدیم کرد و افزایش هماهنگی در دولت را علت استعفای خود اعلام کرد.

پس از استعفای عبدالملکی و موافقت حجت‌الاسلام رئیسی با این استعفا، «زاهدی‌وفا» که پیش از آن معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهور بود به عنوان سرپرست این وزارتخانه معرفی شد و تا امروز این مسئولیت را بر عهده داشته است.

گفتنی است، سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس‌جمهور روز گذشته خبر داده بود که وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارشنبه به مجلس معرفی می‌شود.

پاسخی بگذارید