کنعانی:
گروه: سیاسی / دولت
تاریخ : 1401/06/21 11:46
شناسه : 401242

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت : از میزبانی شایسته و کریمانه دولت و ملت عراق از زائران اربعین حسینی تشکر و قدردانی می کنیم .

به گزارش شاخه سبز ، ناصر کنعانی در نشست خبری هفتگی خود با اشاره به برگزاری راهپیمایی اربعین و حضور زائران ایرانی در این راهپیمایی گفت: از میزبانی شایسته و کریمانه دولت و ملت  عراق از زائران اربعین حسینی از جمله زائران ایرانی تشکر و قدردانی می‌کنیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به بیانیه اخیر تروئیکای اروپایی در مورد مذاکرات رفع تحریم ها و طرح ادعاهایی از سوی آنها علیه فعالیت های هسته ای  ایران گفت : این اقدام اروپایی‌ها ، اقدامی نادرست و نسنجیده بود که در زمان نادرستی صورت گرفت و همانطور که قبلاً تاکید کرده‌ایم ناشی از  محاسبات نادرست طرف اروپایی بود.

سخنگوی وزارت خارجه در بخش دیگری از صحبت‌های خود در این ارتباط گفت: توصیه  ما به شرکای اروپایی مذاکره برای رفع تحریم ها این است که مسیر سازنده‌ای  را در پیش بگیرند، خطای گذشته را جبران کنند و تلاش کنند که  مسیر برای توافق باز شود .

وی ادامه داد:  ایران آمادگی خود را برای ادامه همکاری سازنده با آژانس اعلام کرده و می کند و آمادگی دارد که در مسیر زدودن تصاویر ساختگی و غیر واقعی در خصوص فعالیت‌های هسته‌ای ایران با آژانس همکاری  کند، اما تاکید می‌کنیم همکاری با آژانس هم در مسیر حقوق است و هم در مسیر تکالیف .  ایران همانطور که تکالیفی دارد، حقوقی هم دارد و این دو در کنار هم معنا و مفهوم پیدا می‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به این سوال که در  برخی از اظهارنظرها مطرح شده که ادامه مذاکرات برای رفع تحریم ها  و حصول توافق در این زمینه  به بعد از برگزاری انتخابات میان دوره‌ای کنگره آمریکا موکول شده است و آیا پیشنهاد و درخواستی  از سوی طرف‌های مقابل در این ارتباط با ایران ارائه شده است، گفت : ما چنین درخواستی را تا این لحظه دریافت نکرده‌ایم .

پاسخی بگذارید