گروه: سیاسی / مجلس
تاریخ : 1401/06/21 11:32
شناسه : 401248

نماینده ملایر در مجلس اظهار داشت: اربعین نقطه قوت ارتباط میان ملت‌های ایران و عراق است که برخی در داخل می‌خواهند آن را به محلی برای ایجاد دشمنی تبدیل کنند.

هادی بیگی‌نژاد نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با اشاره به ایام راهپیمایی اربعین، گفت: راهپیمایی اربعین همچون مراسم حج تعظیم شعائر الهی است؛‌ یعنی اجتماع مسلمانان در یک منطقه، با شعاری مشخص و در شرایطی سخت است.

وی افزود: اربعین همواره شرایط سختی داشته است، چراکه وقتی جمعیتی چند میلیونی متشکل از هم‌وطنان ایرانی، مردم عراق و سایر کشورها در یک مراسم شرکت کنند، طبیعی است که مشکلاتی به وجود بیاید. 

بیگی‌نژاد اظهار داشت: ایجاد چنین جمعیتی نماد قدرت اسلام است و برای درک ابعاد چنین رخ‌دادی باید در نظر داشته باشیم، هیچ زمانی چنین جمعیتی در یک نقطه جمع نشده است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: کشورهای غربی هرکاری انجام دهند نمی‌توانند چنین جمعیتی را در یک مکان جمع کنند، این اتفاق منحصرا برای اسلام، امام حسین (ع) و مهدویت است.

وی افزود: زمانی که بخواهیم برای حضور مردم در اربعین مشابهی بیاوریم، متوجه سخت بودن آن می‌شویم؛ مشابه‌ترین حادثه به راهپیمایی اربعین مراسم حج است که جمعیت آن یک دهم شرکت‌کنندگانِ مراسم اربعین می‌شود، تعداد زائران ایرانی در مراسم حج حداکثر 100 هزار نفر است، در حالی که جمعیت ایرانیان حاضر در مراسم اربعینِ امسال حدود 5 میلیون نفر تخمین زده می‌شود.

بیگی نژاد تصریح کرد: این در حالی است که زائران سایر کشورهای جهان اعم از هندوستان، پاکستان و افغانستان هم در این مراسم شرکت می‌کنند. 

وی با اشاره به تلاش برخی رسانه‌ها برای ایجاد فاصله میان مردم ایران و عراق در این ایام گفت: خانه عراقی ها رفته‌ام و کنار سفره غذایشان نشسته‌ام؛ باید برای پذیرایی و مهمان نوازی عراقی ها از آنها تشکر کنیم، البته ممکن است در این مسیر سختی‌هایی به وجود بیاید، چراکه جمعیت زائران خیلی زیاد است.

این نماینده مجلس با اشاره به شبه افکنی دشمنان درباره مراسم اربعین، گفت: طراحان این شبهه‌ها به دلیل دشمنی، مواردی را مطرح می‌کنند ولی از کسانی که حرف دشمن را به زبان می‌آورند تعجب می‌کنم.

بیگی‌نژاد ادامه داد:‌ اربعین نقطه قوت ارتباط میان ملت‌های ایران و عراق است که برخی در داخل می‌خواهند آن را به محلی برای ایجاد دشمنی تبدیل کنند. 

وی با بیان اینکه اربعین یعنی در سختی به زیارت امام حسین (ع) برویم، افزود: با توجه به جمعیت عظیمی که به زیارت اربعین مشرف می‌شوند، به وقوع پیوستن چنین مسائلی طبیعی است.

نماینده مجلس تصریح کرد: مردم عراق خیلی مهربانانه با زائران اربعین برخورد می‌کنند. تحلیل بنده این است که دشمن قبل از شروعِ اربعین برای ایجاد تفرقه بین مردم ایران و عراق برنامه‌ریزی کرده است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسئولین در حال سامان دادن به شرایط هستند، تشریح کرد: در روزی که اعلام شد مرزها بسته است، 400 هزار نفر از کشور خارج شدند که کار بسیار دشواری است.

پاسخی بگذارید