شهرری هم اکنون:
تاریخ : 1401/06/26 14:46
شناسه : 401265

جاماندگان اربعین حسینی صبح امروز با حضور خیل عظیم عاشقان حسینی علیه السلام از میدان امام حسین (ع) به سمت حرم مطهر عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شدند.


به گزارش شاخه سبز از شهرستان ری - هرساله پیاده‌روی اربعین با حضور خیل عظیم عاشقان از شهرهای مختلف کشور عراق به سمت کربلای معلی در روزهای منتهی به اربعین اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش برگزار می‌گردد، رویدادی که بزرگترین رویداد مذهبی جهان به شمار می‌رود و وحدت جهان اسلام را بار دیگر نمایان می‌کند.

اما اینجا جاماندگانی وجود دارند، جاماندگان اربعین حسینی از آن دسته از عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) هستند که هیچ چیز جز قدمی در بین‌الحرمین آنان را آرام نمی‌سازد، مگر می‌شود عطش و قلب سوزانی که از این دوری نصیب شده است را به راحتی آرام کرد.

آیین پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی، از ساعت ۷ صبح امروز شنبه ۲۶ شهریور ماه در میدان امام حسین(ع) تهران با حضور دلداگان و عاشقان اهل بیت (ع) با قرائت زیارت اربعین آغاز شد.

جاماندگان قافله عشق، در این آیین نمادین، به تاسی از روایت امام هادی(ع) که ثواب زیارت حضرت عبدالعظیم(ع) را برابر با زیارت حضرت سیدالشهدا(ع) بیان کرده‌اند، پس از پیمودن مسیر ۱۷ کیلومتری به شهرری آمده و در آستان مقدس سیدالکریم دل‌ها را روانه بین الحرمین می‌کنند.

آیین پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی طی دو سال گذشته تحت تاثیر شیوع بیماری کرونا بود و امسال با رعایت نکات بهداشتی، پرشورتر و عاشقانه‌تر و با دل‌هایی بی‌قرارتر از سال‌های قبل برگزار می‌شود.

بیش از ۹۰۰ موکب فرهنگی و پذیرایی همچنین دستگاه‌های اجرایی، امنیتی، انتظامی، خدماتی و امدادی در طول مسیر پیاده روی به زائران خدمت رسانی می‌کنند که این خدمات تا ساعت ۱۹ امروز ادامه خواهد داشت.










عکاس: الهام تکیه

پاسخی بگذارید