شهردار شیراز در بازدید از پروژه‌های عمرانی تاکید کرد؛
تاریخ : 1401/07/24 11:51
شناسه : 401273



شهردار کلان‌شهر شیراز در بازدید میدانی از عملیات عمرانی پروژه‌های دوربرگردان نیایش، فاز سوم پروژه شهید سلیمانی و زیرگذر گویم گفت: مسائل مختلف این پروژه‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفته و تصمیمات لازم برای بهره‌برداری در موعد مشخص اتخاذ شد.

به گزارش شاخه سبز، محمدحسن اسدی شهردار شیراز در بازدید میدانی از عملیات عمرانی پروژه‌های دوربرگردان نیایش، فاز سوم پروژه شهید سلیمانی و زیرگذر گویم اظهار کرد: مسائل مختلف این پروژه‌ها توسط شهرداری، کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز، پیمانکار و مشاور، مورد بحث و بررسی قرار گرفته و تصمیمات لازم برای بهره‌برداری در موعد مشخص اتخاذ شد.
به گفته اسدی؛ بخشی از تقاضاهای پیمانکاران مربوط به مسائل مالی، قراردادی، تملکی و جابجایی تاسیسات بود.
شهردار کلان‌شهر شیراز با بیان اینکه بخشی از پروژه‌ها سختی و دشواری خاصی دارند، تصریح کرد: تمامی مشکلات در بازدیدهای میدانی مورد پایش و نظارت قرار گرفت و پس از بررسی‌های لازم، امکان بهره‌برداری این پروژه‌ها در سال جاری و آتی مشخص شد.
مدیر ارشد شهری شیراز ابراز امیدواری کرد: این پروژه‌های کلان شهری در موعد مشخص به بهره‌برداری رسیده و مراحل شروع عملیات اجرایی پروژه‌های دیگر شهری آغاز شود.
اسدی خاطر‌نشان کرد: پروژه‌های عمرانی سطح شهر شیراز به‌صورت هفتگی مورد بازدید قرار خواهند گرفت.
علی‌اکبر سلطانی رئیس کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این بازدید اظهار کرد: این پروژه‌ها از حیث اهمیت و حیاتی بودن در شمول پروژه‌های درجه یک شهری هستند.
به گفته وی؛ پروژه بزرگراه شهید سلیمانی برای ارتباط‌گیری محورهای میانی شهر شیراز با بزرگراه حسینی الهاشمی و شهر جدیدصدرا در حال تکمیل فاز نهایی است.
رئیس کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز افزود: پروژه گویم نیز بعد از افتتاح آزادراه شیراز اصفهان قطعا یکی از حیاتی‌ترین مسیرهای دسترسی شهروندان و مسافران است.
سلطانی در بخش دیگری از سخنان خود بر سرعت‌گیری عملیات اجرایی این پروژه‌ها تاکید و تصریح کرد: این امر مستلزم تامین اعتبارات مالی و پیگیری و نظارت مستمر است که در این بازدیدها این مساله را به طور جدی در دستور کار داریم.
ضو پارلمان شهری شیراز خاطرنشان کرد: در کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز به‌دنبال سرعت‌گیری پروژه‌های بزرگ‌ و‌ منطقه‌ای هستیم‌ که مردم طعم شیرین خدمت را بچشند.
رئیس کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه این کمیسیون رویکرد پروژه با محوریت حل مساله را دنبال می‌کند، گفت: در سنوات گذشته شاهد پروژه‌هایی بودیم که معضلات ترافیکی و منطقه‌ای را نتوانسته حل کند و چه بسا این معضل را اضافه کرده است.
سلطانی عنوان کرد: محوریت و تمرکز خود را در کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر بر حل مسائلی قرارداده‌ایم که در حوزه ترافیک بر روی زمین مانده است و با توجه به طرح مصوب جامع حمل‌ونقل یک معیار علمی و دقیق‌تری را مورد توجه قرار می‌دهیم تا براساس کار کارشناسی بخشی از ترافیک شیراز را در آینده حل کنیم.
 
بنابراین گزارش‌، محمدحسن اسدی شهردار شیراز، سردار بهرام قاسمی مشاور قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) در استان فارس، علی‌اکبر سلطانی رئیس و علی‌رضا اسکندری و مصطفی کیانی رحیمی اعضای کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر، محمد امین معاون فنی و عمرانی، عبدالصالح رستم‌زاده، مسعود قادری و سعید معصومی شهرداران مناطق یک، شش و ده، رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری و جمعی از مدیران شهرداری شیراز در بازدیدهایی که از پروژه‌های شهری انجام شد، حضور داشتند.
قابل ذکر است؛ ایجاد دوربرگردان غیر همسطح نیایش در بولوار چمران به منظور ایمن‌سازی و تسهیل در هدایت ترافیک عبوری است، ایجاد ارتباط بین شرق، شمال، جنوب و غرب شیراز نیز مهمترین اهداف بزرگراه سپهبد شهید قاسم سلیمانی است و پروژه زیرگذر گویم نیز حل کننده گره ترافیکی در شمال و شمال غرب شیراز است.



انتهای پیام /

پاسخی بگذارید