تاریخ : 1401/07/30 10:31
شناسه : 401274

وزیر راه و شهرسازی از مجموعه خدمات فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) به زائرین اربعین با ٧٨ درصد پرواز انجام شده در جمعی از مقامات کشوری، تقدیر کرد.




به گزارش شاخه سبز - آتنا تکیه: رستم قاسمی در مراسم تجلیل از خادمین اربعین حسینی فرودگاه امام خمینی (ره)، بیان کرد: خدمتگزاری به زوار امام حسین (ع) توفیقی است که در مجموعه هواپیمایی کشور، نصیب مسوولان شد و با حجم پروازهای اربعین همراه با نظمی که انجام شد، بی‌نظیر بود.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در سایر بخش‌های وزارت راه و شهرسازی از جمله راه و ریل نیز در اربعین امسال کارهای بزرگی انجام شد و از ۳.۵ تا ۷ میلیون نفر توسط تمام بخش‌ها جابه‌جایی زوار داشتیم.

* ۷۸ درصد پروازهای اربعین از فرودگاه امام خمینی (ره) انجام شد

محمد محمدی بخش رییس سازمان هواپیمایی کشوری در این مراسم، با اشاره براینکه  ۱۴ ایرلاین در مراسم اربعین امسال برای جابه‌جایی زائران با نرخ مصوب خدمت‌رسانی کردند، گفت: سه شرکت آتا ایر، معراج و ایران‌ایر رتبه‌های اول جابه‌جایی زوار اربعین را بر عهده داشتند و هواپیمایی ماهان، وارش و تابان نیز کمترین حجم جابه‌جایی زوار را انجام دادند.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: مراسم امسال باشکوه‌تر انجام شد و میزان پروازها در برخی روزها به ۱۲۴ پرواز عتبات رسید. در کمترین روز که ۱۲ شهریور بود نیز ۲۹ پرواز عتبات از فرودگاه امام خمینی(ره) انجام شد.

وی افزود: از پانزدهم تا سی ام شهریور ماه در بازه ١۵ روزه ٢ هزار و ٨۴ پرواز داشتیم که ٢۵٧ هزار زائر جابجا شدند.

* ساخت ترمینال سوم فرودگاه امام (ره) در دستور کار است

سعید چلندری سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) نیز در این مراسم نیز، گفت: در مراسم اربعین امسال یک زائر جا مانده از پرواز نداشتیم که نتیجه همکاری همه مدیران ایرلاین‌ها در کشور بود.‌

چلندری افزود: هزار و پانصد و چهل پرواز بدون لغو پرواز انجام شد حدود ١٩٠ هزار زائر به اعتبات اعزام شدند.

وی ادامه داد: در شهریورماه امسال روزانه ۱۶۰ پرواز داشتیم که ۱۳۰ پرواز اربعین نیز به آن اضافه شد. با این حال با تخصص عوامل برج مراقبت و واحد الکترونیک، پروازها بدون کوچک‌ترین مشکلی خدمات دریافت کردند.

سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) عنوان کرد: ارتقای ترمینال یک و عملیات ساخت ترمینال سوم فرودگاه امام خمینی (ره) در دستور کار است و به‌زودی در برنامه قرار خواهد گرفت.





انتهای پیام /


پاسخی بگذارید