امیرعبداللهیان:
تاریخ : 1401/07/30 21:53
شناسه : 401280

وزیر امور خارجه کشورمان، در مراسم افتتاح سرکنسولگری ایران در منطقه " قاپان" ارمنستان گفت: آمادگی دولت ایران برای گشایش سرکنسولگری ارمنستان در شهر تبریز را اعلام می‌کنم.



به گزارش شاخه سبز- حسین امیرعبداللهیان در این مراسم که وزیر خارجه ارمنستان نیز حضور داشت، طی سخنانی با ابراز خرسندی از گشایش سرکنسولگری ایران در قاپان ارمنستان گفت: اطمینان دارم همکاران من در سرکنسولگری ایران در قاپان از حمایتهای کامل دولت دوست، جمهوری ارمنستان برخوردار خواهند بود.

این دیپلمات عالی رتبه ایرانی گفت: آمادگی دولت ایران برای گشایش سرکنسولگری ارمنستان در شهر تبریز را اعلام می‌کنم.

وی همچنین افزود: تصمیم دولت جمهوری اسلامی ایران برای گشایش سرکنسولگری خود در این منطقه نشانگر عمق روابط دیرینه و تاریخی مردم دو کشور ایران و ارمنستان است.

وزیر خارجه اظهار کرد: مایلم در همین جا اعلام کنم جمهوری اسلامی ایران، امنیت ارمنستان را امنیت منطقه می‌داند. سیاست ما احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی ارمنستان است. همکاران من در سفارت ایران در ایروان و سرکنسولگری ایران در قاپان تلاش خواهند کرد مسیر تجارت و همکاریهای اقتصادی دو کشور بیش از گذشته افزایش و گسترش پیدا کند.

امیرعبداللهیان در این مراسم تاکید کرد: استان "سیونیک" یکی از کریدورهای اصلی تزانزیت شمال به جنوب است. ما ارمنستان را یکی از مسیرهای مهم ترانزیت شمال -جنوب می‌دانیم و برای تقویت این مسیر ترانزیتی، گسترش آن و سرعت دادن به حرکت کامیون داران و مسافران در این مسیر حداکثر همکاری را با ارمنستان خواهیم داشت.

وی در پایان سخنان خود در این مراسم با بیان این که زنده باد" ارمنستان"، زنده باد "ایران "و زنده باد دوستی و همسایگی دو کشور گفت: مایلم سلامهای گرم دولت و ملت ایران را خدمت شما عزیزان شرکت کننده در این مراسم اعلام کنم و از حضور شما اهالی قاپان در این مراسم صمیمانه تشکر کنم.

ایسنا


انتهای پیام/

پاسخی بگذارید