استاندار اصفهان:
تاریخ : 1401/08/14 11:41
شناسه : 401290

استاندار اصفهان گفت: در گذشته نسل آگاه، پخته و باسواد جامعه برای نوجوانان و جوانان جامعه وقت می گذاشتند و افکارمان را با معارف اهل بیت (ع) گره می زدند.



به گزارش شاخه سبز -کاشان ، زهراجلوداریان ، سیدرضا مرتضوی افزود : اما امروز برخی از افراد موثرجامعه دغدغه نوجوانان و جوانان را ندارند.
وی در جمع نخبگان شهرستان کاشان تصریح کرد : وقتی حوادث و اتفاقات اخیر را کنار هم می گذاریم متوجه می شویم که عرصه روایتگری در حوزه اهداف برنامه ها و توفیقات جمهوری اسلامی را به دست دشمن سپردیم و جهاد تبیین را جدی نگرفتیم.

به گفته وی ،جهاد تبیین را جدی نگرفتیم که امروز مردم ما از پیشرفت های کشور غافل و بعضاً ناامید هستند. 

استاندار اصفهان تاکید کرد : در سال های نه چندان دور حتی پزشک متخصص در کشور وجود نداشت اما امروز برای استفاده حداکثری از گردشگری سلامت برنامه ریزی می کنیم.

مرتضوی افزود : می گفتند پیشرفت های کشور ما فتوشاپ است اما امروز ما را به خاطر فتوشاپ ها تحریم می کنند. در حوزه زیرساخت ها و خدمت رسانی باتوجه به وسعت سرزمینی جزو چند کشور برتر جهان هستیم اما ایران را در رسانه هایشان کشوری ضعیف و ناتوان جلوه می دهند.

وی تصریح کرد: قدم های مستحکم ما برای ساخت ایران قوی و با اقتدار که با دم مسیحایی حضرت امام (ره) شروع شد و در دهه شصت با دفاع مقدس قوام یافت و باعث شد بر قله افتخار در حوزه های مختلف بایستیم اما ارزش های ما امروز با روایتگری اشتباه مورد هدف دشمن قرار گرفته است.

به گفته وی،رسانه های غرب اگر آن گونه که ادعا می کند خیرخواه مردم ما هستند؛ ایران را همانگونه که هست به جهان معرفی کنند. ما در یک جنگ نرم قرار گرفته ایم که رسانه سلطه به هر نحوی که می خواهد روایتگری می کند. پاتک ما در این جنگ نرم روایتگری صحیح و منطقی است و این وظیفه همه ما از جمله جمع نخبگان و موثرین جامعه است.
وی در ادامه گفت : بایستی به اصولی که در دهه شصت با خانواده ها و جوانان در مناسبات مختلف داشتیم بازگردیم. نخبگان و موثرین جامعه باید پیرامون مسائل اطراف شان دغدغه داشته باشند. در گذشته نسل آگاه، پخته و باسواد جامعه برای نوجوانان و جوانان جامعه وقت می گذاشتند و افکارمان را با معارف اهل بیت(ع) گره می زدند اما امروز برخی از موثرین جامعه دغدغه نوجوانان و جوانان را ندارند. 

استاندار اصفهان گفت : رویکرد ما برای حل مشکلات استان بالاخص در سفرهای شهرستانی، پیگیری مشکلات و رفع آنها با دست گشاده است. سفر کاشان را هم با همین رویکرد آغاز کرده ایم تا آنچه که در توان داریم به کارگیریم تا مشکلات مردم رفع یا کاهش یابد.

مرتضوی افزود : با گوش جان گلایه ها را می شنویم و درصدد رفع مشکلات هستیم اما توقع داریم در کنار گلایه ها تعالی رشد کشور نیز دیده شود تا ناامیدی بر جامعه قالب نشود. در شرایط فعلی دو وظیفه مهم داریم؛ نخست بزک غرب از خود را در ذهن جوانان مان پاک کنیم و تعالی رشد در ایران اسلامی را به همگان نشان دهیم. 

به گفته وی ، بایستی نسبت به واقعیت های دنیای غرب در بخش های مختلف از جمله دانش آموزی، دانشجویی، زنان، کارگری و ... واقع بین باشیم. اگر به خوبی روایتگری نکنیم مردم گوهری که در دست دارند را نمی بینند و جوان ما از هویت های اخلاقی تهی می شود.

وی در خصوص حمایت از فعالین اجتماعی و سمن ها که از دغدغه های نخبگان شهرستان کاشان بود، تصریح کرد : دو نفر از مشاورین استانداری را ملزم کرده ام تا برای تامین مکان مجموعه های اجتماعی و سمن ها با بررسی همه جوانب راهکار ارائه دهند چراکه رفع دغدغه این مجموعه ها در تامین مکان برای ما مهم است. در استان از ظرفیت قرارگاه محرومیت زدایی برای پشتیبانی از فعالیت های اجتماعی بهره می بریم. تشکیل این قرارگاه همانگونه که در گذشته گفته ایم می تواند پشتیبان مناسبی برای فعالیت های اجتماعی در شهرستان کاشان باشد. 

استاندار اصفهان با اشاره به بیمه هنرمندان صنایع دستی گفت : در رابطه با بیمه هنرمندان صنایع دستی پیگیری های لازم در سفر ریاست جمهور به عمل آمد تا سهمیه ای برای استان ها در نظر گرفته شود بدون شک اگر این سهمیه به استان اختصاص یابد با نگاه عدالت محور در سراسر استان تخصیص خواهد یافت.

مرتضوی افزود : در حوزه وام های صنایع دستی نیز در استان تدبیر شده تا در قالب وام های تبصره ۱۸ به نیاز هنرمندان پاسخ دهیم.
وی در خصوص باغ موزه دفاع مقدس کاشان گفت: برای  راه اندازی این مجموعه در شهرستان کاشان و سایر شهرستان های مستعد تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست چرا که وجود این چنین مجموعه هایی به تقویت ظرفیت های فرهنگی و ریشه های هویتی جامعه کمک خواهد کرد.

وی با اشاره به  تکمیل زیرساخت های آموزشی در استان گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده تا پایان سال مدارس سنگی و تا سال ۱۴۰۲ تمامی مدارس کانکسی از استان جمع آوری خواهند شد و مدارس نیمه تمام نیز به مرحله تکمیل و بهره برداری خواهند رسید.

استاندار اصفهان با تاکید بر ورود معلمان شایسته به آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: ظرفیت دانشگاه فرهنگیان استان را دو برابر کردیم تا ورودی هایی که طبق سند آموزش و پرورش با نگاه های تعلیم و تربیت رشد یافته اند فرزندان این سرزمین را آموزش و پرورش دهند.

۱۵۰ مصوبه لازم الاجرا، دستاورد سفر استاندار اصفهان به شهرستان کاشان شدسفر دو روزه کاروان خدمت دولت مردمی در شهرستان کاشان با بیش از ۱۵۰ مصوبه لازم الاجرا به پایان رسید.

 سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان در نشست با خبرنگاران شهرستان کاشان در جریان شانزدهمین سفر کاروان خدمت دولت مردمی در استان اصفهان گفت: یازدهم و دوازدهم آبان را به شهرستان کاشان اختصاص دادیم و با حضور مدیران کل دستگاه های اجرایی بازدیدهای متعددی را در اقصی و نقاط این شهرستان در حوزه های معدنی، زیرساختی، اماکن ورزشی، علمی، دانشگاهی، فناوری، میراثی و ... داشتیم.

به گفته وی، در قالب جلسات متعددی که در سطح شهرستان از روز گذشته برگزار شد سعی کردیم به مواردی که از قبل در شهرستان احصا شده است بپردازیم و به صورت موردی بررسی و درخصوص هر یک تصمیم گیری کنیم.

وی تصریح کرد : در این دو روز در شهرستان کاشان جلسه کمیسیون ماده پنج، نشست با فعالان اقتصادی و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، جلسه رسیدگی به مسائل شهرستان با حضور بخشداران، شهرداران، روسای شورای شهر، دیدار و گفتگو با نخبگان و ملاقات مردمی را برگزار  و در نهایت شورای اداری شهرستان و استان با حضور مدیران کل دستگاه های استان و شهرستان برگزار شد.

 وی افزود:با نگاه مثبتی که مدیران استان داشتند مجموعا بالغ بر ۱۵۰ مصوبه در بخش های اقتصادی، زیرساختی، راه های شهرستان، آموزشی، میراثی و... به تأیید رسید که این میزان مصوبه دو برابر سایر شهرستان های استان است و دلیل این امر ظرفیت های ویژه شهرستان کاشان در حوزه های مختلف است.




انتهای پیام/

پاسخی بگذارید