تاریخ : 1401/08/25 13:27
شناسه : 401299

نخستین جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با آنفلوانزای فوق حاد پرندگان به ریاست، معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری و مدیریت بحران شهرستان و با حضور بخشداران، روسای شبکه دامپزشکی، جهاد کشاورزی شهرستان، نماینده دادستان واعضای ستاد برگزار شد.


به گزارش شاخه سبز ، کاشان ، زهرا جلوداریان ، معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری کاشان گفت  : برای بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان  اقدامات پیشگیرانه ضروری  و این بیماری بین انسان و حیوان مشترک است،
 
جواد مزروعی با اشاره به تشابه نزدیک بیماری کرونا و آنفولانزای فوق حاد پرندگان افزود: خسارت و ضربه اقتصادی، روانی واجتماعی بیماری کرونا به کشور و تشابه نزدیک آن با بیماری آنفلوآنزا بسیار زیاد است .

به گفته وی ، آمادگی و همکاری  دستگاه ها و رعایت دستورالعمل های کنترل و مدیریت این بیماری توسط مرغداران، دستگاه های نظارتی و آحاد مردم ، امری اجتناب ناپذیر ، مهم و حیاتی است.

رئیس شبکه دامپزشکی نیز  با اشاره به برودت هوا و ورود پرندگان مهاجر به کشور و وجود تعداد بالای واحدهای مرغداری پولت، تخمگذار و گوشتی در سطح شهرستان، خواستار رعایت دستورالعمل اجرایی مدیریت بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان توسط اعضای ستاد شد.

 عباس شاه میرزایی افزود : هر گونه سهل انگاری در این زمینه باعث بروز خسارت جبران ناپذیری به صنعت طیور شهرستان می شود.


انتهای پیام/

پاسخی بگذارید