توسط آبفای استان اصفهان صورت گرفت؛
تاریخ : 1401/08/29 12:06
شناسه : 401317

سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) 57 شهر و روستا در حوزه آب، فاضلاب و مشترکین، توسط آبفای استان اصفهان پیاده سازی شده است.


به گزارش شاخه سبز از استان اصفهان : مدیرعامل آبفای استان اصفهان ضمن گرامیداشت روز GIS و تقدیر از رئیس و کارشناسان این حوزه در شرکت گفت: با توجه به رویکرد کار جهادی مبتنی بر دانش شرکت و اهمیت سیستم اطلاعات جغرافیایی در عرصه های مختلف فنی و پژوهشی صنعت آب و فاضلاب، گشایش عرصه های جدید در این حوزه، خدمات رسانی شرکت را ارتقا می بخشد.


حسین اکبریان افزود: سیستم اطلاعات جغرافیایی در حوزه آب در 24 شهر و روستا، در حوزه فاضلاب در10 شهر و روستا و در حوزه مشترکین در 23 شهر و روستا به طور کامل اجرا گردیده، و در 83 شهر و روستا نیز در حال اجرا می باشد.


وی در خصوص برداشت اطلاعات تاسیسات آب و فاضلاب گفت: برداشت و پیاده سازی اطلاعات مکانی و توصیفی مربوط به شبکه توزیع و خطوط انتقال آب، شبکه جمع آوری فاضلاب، احداث نقاط ماندگار بتنی در شهرها و روستاها و ثبت و به روز رسانی این اطلاعات در سامانه نجما از مهم ترین اقدامات انجام گرفته در حوزه GIS شرکت است.


اکبریان به فعالیت های انجام شده در حوزه مشترکین اشاره کرد و گفت: انجام برداشت اطلاعات مکانیزه مشترکین با تبلت شامل پیگیری تهیه نقشه و تصاویر ماهواره ای مکانمند شهر مورد نظر، آموزش نحوه برداشت اطلاعات و استفاده از نرم افزار به پیمایشگران برای برداشت اطلاعات مشترکین و خروجی گرفتن از داده ها و بارگذاری بر روی سامانه نجما نیز موجب خدمات رسانی بهتر به مشترکین شده است.



گفتنی است روز جهانی (GISسیستم اطلاعات جغرافیایی) یک مراسم سالانه است که اولین بار در ۱۹ نوامبر ۱۹۹۹ توسط انجمن ملی جغرافیایی آمریکا و شرکت ESRI برگزار شد. از آن به بعد هر ساله در سومین چهارشنبه ماه نوامبر، این روز توسط همه افرادی که با تلفیقی از اطلاعات مکانی و توصیفی سرکار دارند در سراسر دنیا گرامی داشته می شود.




انتهای پیام/

پاسخی بگذارید