در سالن اجلاس دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان برگزار شد:
تاریخ : 1401/08/30 10:37
شناسه : 401328

اولین جلسه کارگروه استانی بیماری های خاص و صعب العلاج با ریاست دکتر بالو ریاست دانشگاه در سالن اجلاس دانشگاه علوم پزشکی استان برگزار شد.


به گزارش شاخه سبز به نقل از روابط عمومی اداره کل بیمه سلامت این جلسه که با حضور دکتر عاطف راد مدیرکل بیمه سلامت ، معاون بیمه و خدمات سلامت ، معاونین غذا و دارو و درمان دانشگاه ، مدیریت درمان تامین اجتماعی و نماینده مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری برگزار گردید ، دکتر بالو بر مغتنم شمردن فرصت استفاده از منابع صندوق جهت بهره مند نمودن هم استانی های عزیز خصوصاً بیمه شدگان دردمند کم درآمد مبتلا به بیمارهای خاص و صعب العلاج تاکید نمودند به گونه ای که در اسرع وقت بتوانند از اعتبارات تخصیص داده شده به استان برخوردار شوند.

در این جلسه دکتر عاطف راد مدیرکل بیمه سلامت استان توضیحاتی درخصوص الزامات قانونی واساسنامه صندوق بیماریهای خاص و صعب العلاج و شیوه نامه اجرایی آن ارائه نمودند. مدیرکل بیمه سلامت درحاشیه این جلسه گفت: صندوق بیماریهای خاص و صعب العلاج براساس بند ن تبصره 17 قانون بودجه 1401 ذیل سازمان بیمه سلامت تشکیل شده و بنا بر مفاد اساسنامه قرار است بیمه سلامت از طریق صرف منابع صندوق ، حفاظت مالی بیشتری نسبت به قبل و مازاد بر پوشش سازمانهای بیمه گر پایه و تکمیلی برای ویزیت ، خدمات پزشکان ، پاراکلینیک دارو و کالاهای سلامت محور در سطوح سرپایی و بستری برای حداقل 46 بیماری خاص و صعب العلاج فراهم نماید.وی خاطر نشان کرد. 

با توجه به کد خدمت تعریف شده در بسته و نوع مالکیت (دولتی ، خصوصی و ...) هنگام ارائه خدمات ، تفاوت مبالغ به سهم سازمان اضافه شده و از سوی این اداره کل به مراکز طرف قرارداد پرداخت شده و پرداختی بیمه شده بعضاً به صفر می رسد. لازم به یاد آوری است تاکنون بسته خدمات 9 بیماری سیستیک فیبروزیس ، بال پروانه ای ، ام اس ، تالاسمی هموفیلی ، همودیالیز ، دیالیز صفاقی ، اوتیسم ، موکوپلی ساکاریدوز در سامانه نسخه الکترونیک اعمال شده و مابقی به تدریج در حال بارگذاری است.

همچنین 100% هزینه بستری بیماران متابولیک ، آتروفی عضلانی نخاعی ، فیبروز کیستیک و بال پروانه ای با رعایت تعرفه دولتی و پس از انتساب نشان در تعهد بیمه می باشد.

مدیر کل بیمه سلامت در پایان خاطر نشان کرد ، شرط بهره مندی افراد از منابع صندوق ، پوشش بیمه ای معتبر و نشان دار شدن در سامانه بیماری های نادر (RDA) وزارت بهداشت مستقر در معاونت درمان دانشگاه و نشان دار شدن در سامانه سازمان است. افراد می توانند با شماره گیری *1666# از پوشش بیمه ای خود مطلع و با ورود به سامانه خدمات شهروندی (غیرحضوری) به نشانی bimehsalamatiranian.ir یا csp.ihio.gov.ir نسبت به استعلام بیماری خود در سامانه RDA اقدام و نسبت به ثبت نام و درخواست حمایت دولت در صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج اقدام نمایند.



انتهای پیام/

پاسخی بگذارید