تاریخ : 1401/08/30 10:31
شناسه : 401331

به گزارش شاخه سبز از استان مازندران : سید شریف حسینی، مشاور وزیر نفت در امور ایثارگران، رحیمی نسب دبیر شورای مشاوران وزرا در امور ایثارگران و دکتر حتمی رئیس امور ایثارگران شرکت ملی گاز ایران در این دیدار با ایثارگران شرکت گاز مازندران گفت و گو کردند.

مشاور وزیر نفت در امور ایثارگران گفت: حدود ۳۲ هزار نفر از فرزندان شهدا و ایثارگران در مجموعه‌های وابسته به وزارت نفت تبدیل وضعیت شدند که سهم مازندران از این تعداد ۷۰۰ نفر است.

سیدشریف حسینی، اظهار کرد: در دولت سیزدهم و با حضور مهندس اوجی به عنوان وزیر نفت، رویکرد این وزارتخانه در جذب فرزندان شهدا تغییر یافته است.

وی افزود: در راستای اجرای بند «و» و بند «د» مصوبه مجلس شورای اسلامی در ارتباط با جذب فرزندان شهدا و ایثارگران و تبدیل وضعیت آنان، پنج هزار و ۶۰۰ نفر از فرزندان شهدا تبدیل وضعیت شدند. در بند «د» ۲۶ هزار نفر در حال تبدیل وضعیت هستند و تا دی ماه باید این اتفاق به دستور وزیر رقم بخورد. سهم مازندران از این ۳۲ هزار نفر، ۷۰۰ نفر بود.

مشاور وزیر نفت در امور ایثارگران خاطرنشان کرد: در شرکت گاز مازندران با تغییر وضعیتی که اتفاق می‌افتد حدود ۶۰ درصد از نیروهای شرکت گاز مازندران از خانواده ایثارگران هستند و در وزارت نفت تمام هزینه های درمان مربوط به فرزندان شهدا و ایثارگر به طور کامل پرداخت می شود.

وی افزود: در وزارتخانه نفت ۱۴.۵ درصد برای هر پرسنل نفت اختصاص داده و برای هر ایثارگر و خانواده شهید و فرزندان آن‌ها سه درصد بیشتر اختصاص داده و به ۱۷.۵ درصد رسانده است.

مشاور وزیر نفت در امور ایثاگران گفت: کار بزرگی که در وزارت نفت با تفکر جهادی و نگاه ویژه به ایثار و شهادت اتفاق افتاده این است که از زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم دستور داده شد به صورت قرارداد مستقیم و پیمانکاری یکی از فرزندان جانبازان بالای ۲۵ درصد استخدام شود که هزار و ۱۵۰ نفر از این افراد تا پایان سال اشتغال خارج از بحث‌های قانونی و با دستور وزیر نفت تعیین تکلیف می‌شوند.

حسینی اظهار کرد: همه ما مکلف به خدمت به خانواده شهدا و ایثارگران هستیم.

در پایان این مراسم با اهداء لوح سپاس از فرزندان شاهد شاغل در شرکت گاز مازندران تجلیل شد.



انتهای پیام/

پاسخی بگذارید