تاریخ : 1401/08/30 10:06
شناسه : 401333

به گزارش شاخه سبز به نقل از دبیرخانه شکرستان : دومین جشنواره مطبوعاتی «شهد رسانه» به میزبانی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در حوزه تخصصی صنعت نیشکر و موضوع ویژه خودکفایی و بخش ویژه راهکارهای عبور از خشکسالی با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.دومین جشنواره «شهد رسانه» با معرفی برگزیدگان به پایان رسید. 

 مراسم اختتامیه دومین جشنواره ملی شکرستان با حضور مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان و جمعی از مدیران و مسئولین استانی در کشت و صنعت نیشکر امیرکبیر برگزار شد.

دکتر ولید آلبوناصر دبیر جشنواره شکرستان در مراسم معرفی برگزیدگان جشنواره شهد رسانه، استقبال رسانه‌ها از این جشنواره را عاملی برای شکوفایی هر چه بیشتر صنعت نیشکر دانست.

وی افزود: آشنایی با ظرفیت‌های صنعت نیشکر، ارج نهادن به تلاش‌های صادقانه خبرنگاران و روزنامه‌نگاران، ایجاد نشاط و افزایش رقابت مؤثر و سازنده در تعالی و توسعه مطبوعات استان از اهداف دومین جشنواره مطبوعاتی شهد رسانه است.

اعلام نفرات برگزیده در بخش‌های مختلف خبری
در ادامه و بر اساس اعلام نظر هیئت داوران جشنواره شهد رسانه، در بخش خبر، محمدرضا بنوره از خبرگزاری ایرنا و شایان حاجی نجف از خبرگزاری ایسنا شایسته تقدیر شدند. در این بخش، هیچ‌یک از شرکت کنندگان از نگاه داوران حائز رتبه‌های اول، دوم و سوم نشدند.

در بخش گزارش، زهرا عباسی از روزنامه همشهری مقام دوم، ساسان ناصری‌زاده از باشگاه خبرنگاران جوان رتبه سوم را کسب کردند. پدرام طاهری نیز از سایت خبری تارنمای جنوب شایسته تقدیر شد. در این بخش، هیچ‌یک از شرکت کنندگان از نگاه داوران حائز رتبه برتر نشدند.

در بخش مصاحبه هیچ اثری حائز رتبه‌های برتر نشد و شهلا روشنی از روزنامه دنیای اقتصاد شایسته تقدیر شد.

در بخش تیتر دومین جشنواره شهد رسانه، مرتضی آژند از سایت خبری کاوش اخبار به مقام اول رسید و غلامرضا فروغی نیا از روزنامه اقتصاد بومی مقام دوم و حبیب بهرامی از سایت حبیب خبر رتبه سوم را کسب کردند. در این بخش بر اساس اعلام نظر هیئت داوران مصطفی حلالی از عصر خوزستان و افشار پرویزی بابادی از امید خوزستان شایسته تقدیر شدند.

در بخش یادداشت و مقاله نیز به ترتیب دکتر لفته منصوری از پایگاه خبری شوشان مقام اول، مرتضی آژند از سایت خبری کاوش اخبار مقام دوم و ویدا مهین‌پو از روزنامه خوزی‌ها مقام سوم را به خود اختصاص دادند.

در بخش موضوع ویژه (خودکفایی) نیز هیچ اثری حائز رتبه‌های برتر نشد و امید زمانی از سایت کاوش اخبار شایسته تقدیر شد.

کوثر کریمی و امل درویش از خبرگزاری مهر در بخش ویژه راهکارهای خشکسالی، به ترتیب به مقام اول و دوم و مهدی ربیعی نیز از روزنامه عصرکارون حائز رتبه سوم شدند.

همچنین در بخش گزارش‌های خبری تلویزیونی، براساس اعلام نظر هیئت داوران فرهاد فرحانی، مهران نیک‌اندیش و فرشاد آقایی شایسته تقدیر شدند.
براساس این گزارش، فریدون صدیقی، جلال خوش‌چهره و رضا غبیشاوی آثار مطبوعاتی منتخب دومین جشنواره ملی شکرستان را داوری کردند.
هیئت داوران دومین جشنواره شهد رسانه همچنین در بیانیه‌ای با ابراز خرسندی از استمرار این جشنواره مطبوعاتی نکاتی را بیان کردند.

هیئت داوران در این بیانیه تأکید کردند، آثار ارسالی در برخی بخش‌ها با وجود تعداد بالا اما از نظر موضوع، محتوا و ساختار، کمتر چشم‌گیر بودند. آنچه که به انتخاب نهایی رسید از میان مجموعه آثار دریافتی است. همچنین آثار ارسالی گرچه موضوع بدیعی داشتند اما از نظر محتوای غنی و ساختار حرفه‌ای در رنج بودند.

هیئت داوران در پایان امیدوار است روزنامه نگاران و رسانه‌ها بتوانند به نقش تاریخی خود عمل کنند و فرصت‌های تازه ای را در این مسیر در مقابل خود بیابند.



انتهای پیام/

پاسخی بگذارید