مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان مطرح کرد؛
تاریخ : 1401/10/14 12:08
شناسه : 401364

به گزارش شاخه سبز از اصفهان _ مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: در راستای بهبود کیفیت زندگی مردم ساکن در بافت فرسوده خمینی‌شهر پروژه‌های محرک توسعه برنامه‌ریزی و اجرا شده است.

علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ در خصوص مجموعه اقدامات بعمل آمده در راستای بازآفرینی محلات هدف شهرستان خمینی‌شهر اظهار داشت: این اداره‌کل در راستای ضرورت ساماندهی وتوانمندسازی بافت‌های حاشیه‌ای و سکونتگاه‌های غیر رسمی در شهرستان خمینی‌شهر نسبت به احداث پایگاه سلامت پروین اعتصامی در محله جوی آباد و سالن اجتماعات آموزش بهداشت عمومی در محله قرطمان این شهرستان اقدام کرده است.  
وی افزود: در حال حاضر این مجموعه‌ها جهت بهره برداری لازم به شبکه بهداشت ودرمان شهرستان خمینی‌شهر واگذار شده است. همچنین جهت تهیه ملزومات و تجهیز امکانات موردنیاز، مکاتبات لازم با شرکت بازآفرینی شهری ایران و دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان بعمل آمده است.   
وی ادامه داد: اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان نسبت به احداث دو سرای محله در سکونتگاه‌های غیر رسمی محلات جوی آباد و وازیچه خمینی شهر اقدام نموده که مرحله سفت کاری دو پروژه یاد شده به اتمام رسیده است.  

قاری‌قرآن ادامه داد: روشنایی و آسفالت معابر محلات حاشیه نشین جوی‌آباد، وازیچه و قرطمان واقع در شهرستان خمینی‌شهر از جمله دیگر اقدامات در راستای ساماندهی بافت‌های حاشیه‌ای بوده است.   

وی بیان داشت: به منظور ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی این شهرستان، یک قطعه زمین به شهرداری خمینی شهر جهت احداث پاسگاه نیروی انتظامی در محله جوی‌آباد در جهت پیشگیری ومبارزه با مفاسد اخلاقی و بزهکاری‌های اجتماعی و فرهنگی، واگذار شده و در اعتبارات سالجاری نیز این موضوع پیش‌بینی شده است.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: اجرای برخی پروژه‌ها در حوزه بازآفرینی شهری به صورت مشارکتی انجام می‌شود که از جمله آن در شهرستان خمینی‌شهر می‌توان به احداث مرکز ورزشی (خانه کشتی) و چمن مصنوعی در محله جوی آباد خمینی‌شهر اشاره کرد.



انتهای پیام/

پاسخی بگذارید