مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان خبر داد:
تاریخ : 1401/11/2 10:51
شناسه : 401367

روند تخلیه کالاهای اساسی و مورد نیاز کشور از جمله ذرت، دانه روغنی، شکر، کنجاله‌ی سویا و جو با شتاب در مجتمع بندری امام خمینی(ره) در حال انجام است.


به گزارش شاخه سبز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، بهروز آقائی مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با  اعلام این خبر اظهار داشت: در جریان تخلیه همزمان  ٨ فروند کشتی حامل کالاهای اساسی به میزان جمعا ۴۸۵ هزار و ۸۷۸ تن در پای اسکله‌های مجتمع بندری امام خمینی(ره)، کالاهای اساسی مورد نیاز کشور با سرعت مطلوب تخلیه می‌شود.

 آقائی افزود: در جریان تخلیه‌ی این  کشتی‌‌ها که  حامل ۴۸۵ هزار و ۸۷۸ تن کالای اساسی از جمله ذرت، دانه روغنی، شکر، کنجاله سویا و جو هستند، از  هشت دستگاه جرثقیل و هفت دستگاه برج مکنده قدرتمند و پیشرفته به منظور تسریع در تخلیه این نوع کالاها استفاده می‌شود. 

وی  با بیان اینکه بیشترین کالای حمل شده در این کشتی‌ها ذرت بود، اظهار کرد: دو فروند کشتی حاوی ۱۳۳ هزار و ۶۳۵ تن ذرت در اسکله‌های این بندر پهلوگرفته است.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) افزود: دو فروند کشتی دیگر حامل شکر به میزان ۱۰۸ هزار و ۳۴۰ تن و دو فروند کشتی دیگر حامل دانه روغنی به میزان ۱۲۹ هزار و ۷۹۸ تن در اسکله‌های این بندر پهلو گرفته است.

بهروز آقائی اظهار کرد: علاوه بر آن کشتی‎ها، دو فروند کشتی دیگر در اسکله‌های این مجتمع بندری پهلو گرفتندکه یک فروند کشتی حامل ۶۳ هزار و ۳۳۵ تن کنجاله سویا و یک فروند هم حامل ۵۰ هزار و ۷۷۰ تن کنجاله سویا و جو می‌باشد.



انتهای پیام/

پاسخی بگذارید