در واحد بهره برداری و نمکزدایی غـرب کارون؛
تاریخ : 1401/11/2 10:07
شناسه : 401368

با توجه به الزامات نظام مدیریت دارایی های فیزیکی و اهمیت استمرار تولید و حفاظت از محیط زیست، تعمیرات اساسی ردیف 2 نفت و مبدل حرارتی ردیف سوم واحد نمکزدایی غرب کارون در شرکت نفت و گاز اروندان انجام پذیرفت.


به گزارش شاخه سبز به نقل از روابط عمومی شرکت نفت و گاز اروندان، احسان معینی سرپرست تعمیرات منطقه آزادگان و جفیر اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون ردیف 2 نفت و مبدل حرارتی ردیف سوم واحد نمکزدایی غرب کارون با هماهنگی لازم و با رعایت کامل دستورالعمل‌های ایمنی ابلاغی، پس از دریافت مجوزهای لازم از مدار تولید خارج و پس از انجام کامل و موفقیت‌آمیز تعمیرات اساسی با تلاش مجدانه همکاران در بخش عملیات مجددا در مدار تولید قرار گرفت.

وی افزود: مهم‌ترین فعالیت‌های این تعمیرات اساسی که با هدف استمرار تولید و بهبود عملکرد تجهیزات فرآیندی صورت گرفت شامل ترمیم نقاط آسیب‌دیده و رنگ آمیزی مخازن نمک‌زدایی، ظروف جداسازی نفت و گاز و بازدید از برج تثبیت و کوره نفت بوده که در کنار آن سرویس و کالیبراسیون تجهیزات جانبی شامل شیرهای کنترلی و دستی، ادوات ابزار دقیق و شیرهای ایمنی نیز انجام شد.

 معینی گفت: عمده فعالیت های مربوط به تعمیرات اساسی پکیج های نمکزدایی، تفکیک گرها و برج تثبیت نفت شامل تمیزکاری، رفع گرفتگی تجهیزات، سندبلاست و رنگ آمیزی بوده که همه این موارد مورد بازدید و تائید بازرسی فنی قرار گرفته و کلیه تجهیزات پس از تست، مجددا با موفقیت در سرویس قرار گرفتند.

وی تصریح کرد: بعد از تعمیرات اساسی ردیف دوم  نفت در روزهای جاری تعمیرات اساسی یکی از  مبدل های حرارتی (ران دان)  ردیف سوم انجام شد که این تجهیز مشکلاتی را در فرآیند تولید بوجود آورده بود و پس از سرویس خارج نمودن آن، تعمیرات اساسی شامل باز کردن، تمیزکاری و تست قسمت های مختلف مبدل انجام شد و تحت نظارت واحد بازرسی فنی دوباره بسته و در سرویس قرار گرفت.

سرپرست تعمیرات منطقه آزادگان و جفیر اذعان داشت: در بخش تجهیزات دوار تعمیرات اساسی پمپ های آزادگان جنوبی را داشتیم که با بومی سازی قطعات داخلی پمپ ها توسط شرکت های بومی و دانش بنیان توانستیم  این تجهیزات را تعمیر اساسی کرده و مجددا در سرویس قرار دهیم.

همچنین در واحد تعمیرات برق، سیستم برق بدون وقفه کارخانه (UPS) را در دو مرحله از نظر  سخت افزاری و نرم افزاری توسط یکی از شرکت های توانمند داخلی به روز رسانی نمودیم که خوشبختانه این کار هم با موفقیت انجام شد.

وی اذعان داشت: ما می توانیم با اعتماد و اتکا به توان شرکت های بومی و دانش بنیان داخلی بر بسیاری از مشکلات و چالش های پیش رو غلبه و صنعت نفت را از وابستگی به کشورهای بیگانه بی نیاز کنیم.



انتهای پیام/

پاسخی بگذارید