رئیس شورای اسلامی اراک:
تاریخ : 1401/11/3 12:30
شناسه : 401380




به گزارش شاخه سبز از اراک _ رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک در نشست بررسی مشکلات باز آفرینی شهری در محلات هدف شهر اراک عنوان کرد: موضوع جلسه  بررسی مشکلات بازآفرینی شهری در محلات کم برخوردار با رویکرد کوی سجادیه( باغ خلج) و کوی امام علی ع  که جزو مناطق هدف قرار گرفته است می باشد.

پیمان عین القضاتی افزود: طی جلسات گذشته در استانداری وشورای شهر به مطالب بسیار قابل قبولی دست یافته ایم و این مهم از نظر شورای ششم قابل اجرا و قابل  دسترسی است.

پیمان عین القضاتی گفت:ساکنان سکونت گاه های غیررسمی براساس ضوابط بند"ک"تبصره(۱۱)ماده واحده قانون بودجه سال۱۴۰۱ کل کشور دارای سند عرصه می شوند به شرط انکه اراضی قبل از تاریخ ۱۳۹۴/۱/۱ تصرف و در آن بنا احداث ودر حال بهره برداری باشد‌.

وی افزود:این قانون بزرگترین امتیازی است که به  بافت های  فرسوده و ناکارامد شهری از سوی دولت واگذار شده است وشهروندان این مناطق می توانند با مراجعه به اداره راه وشهرسازی تقاضای خود را به صورت مکتوب ارائه نمایند. 

رئیس شورای اسلامی شهراراک گفت:این  همکاری دولت فقط تا پایان اسفند۱۴۰۱ فرصت دارند لذا همشهریان عزیز ساکن در این مناطق برای تشکیل پرونده و اخذ سند سریعتر اقدام نمایند.

وی افزود:به نظر می رسد پس از انکه ساکنان مناطق فوق نسبت به اخذ سند اقدام نمودند انگاه راحت تر میتوان با کمک مالکان نحوه مداخله در بافت را مشخص کردوبعنوان مثال با مشارکت خود مردم به روش سهام دار پروژه ویا روش توانمندسازی یا تسهیل گری یا..اقدام کرد.

وی اذعان داشت: عظم و اراده شورای اسلامی با شعاری که در دوره ششم عنوان کرده است رسیدگی به مسائل و مشکلات محرومین و حاشیه نشینان می باشد و این شورا به جد پیگیر احقاق حقوق محرومین شهر است و در این راستا پیوسته تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا بتوانیم خدمات شایسته ی را به مردم این مناطق و سایر نقاط شهر هدیه کنیم .

شایان ذکر است نشست بررسی مشکلات باز آفرینی شهری در محلات هدف شهر اراک به ریاست پیمان عین القضاتی رییس شورای اسلامی کلانشهر اراک و با حضور اعضای شورای اسلامی کلانشهر اراک، هادی فرماندار محترم کلانشهر اراک، نوازنی مدیر کل محترم دفتر فنی استانداری، خیرمند معاون محترم پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، انعامی مدیر کل محترم راه وشهرسازی، ملکی مدیر عامل محترم شرکت عمران و مسکن سازان، یادگاری معاونت بهسازی نوسازی سازمان عمران و بازآفرینی، علیرضا کریمی شهردار محترم کلانشهر اراک و جمعی از مسئولین و کارشناسان شهرداری اراک برگزار شد.



انتهای پیام/

پاسخی بگذارید