عضو شورای اسلامی شهر اصفهان خبر داد؛
تاریخ : 1401/11/3 12:30
شناسه : 401382

به گزارش شاخه سبز از اصفهان _ عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه مدیریت شهری به‌دلیل قیمت بالای زمین در بعضی از نقاط شهر، به احداث پارکینگ‌های زیرسطحی اقدام کرده است، گفت: عملیات پارکینگ زیرسطحی خیابان توحید تا پایان امسال به پایان می‌رسد و امیدواریم بتوانیم در بهمن‌ماه و در ایام دهه فجر از آن بهره‌برداری کنیم.

محمدرضا فلاح با اشاره به کمبود تعداد پارکینگ‌های سطح شهر اصفهان اظهار کرد: در شهر اصفهان حدود ۴۵ پارکینگ با ظرفیت نزدیک به ۹۵۵۴ جای پارک وجود دارد که با توجه به جمعیت شهر اصفهان تعداد پارکینگ‌ها باید افزایش یابد تا مشکل شهروندان در این خصوص تا حد زیادی رفع شود.

وی با بیان اینکه یکی از مواردی که از اولویت‌های مدیریت شهری، اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان و معاونت حمل‌ونقل و ترافیک است، افزایش تعداد پارکینگ‌های سطح شهر و در دستور کار قرار دادن آن است، افزود: این موضوع مهم در بودجه سال جاری، همچنین در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ نیز قرار داده شده است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: مدیریت شهری به‌دلیل قیمت بالای زمین در بعضی از نقاط شهر، به احداث پارکینگ‌های زیرسطحی اقدام کرده است. تا کنون حدود شش پارکینگ زیرسطحی از جمله پارکینگ زیرسطحی باغ گلدسته، خواجه نظام، سجاد، فرشادی و لاهور در سطح شهر اصفهان احداث شده است.

وی با بیان اینکه عملیات پارکینگ زیرسطحی توحید تا پایان سال جاری به پایان می‌رسد که امیدواریم بتوانیم بهمن‌ماه امسال در ایام دهه‌فجر انقلاب این پروژه را مورد بهره‌برداری قرار دهیم، خاطرنشان کرد: در بعضی نقاط شهر نیز به دلیل اینکه فضای کمتری اشغال شود، پارکینگ‌های مکانیزه پیش‌بینی و تعدادی از آن‌ها احداث شده است.

فلاح با اشاره به ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی جهت استفاده از پارکینگ‌های سطح شهر برای عموم مردم افزود: اگر شهروندان برای حتی مدت زمان کم توقف خودروی خود از پارکینگ‌ها استفاده کنند، کمک بزرگی به کاهش ترافیک در سطح شهر خواهند کرد.

وی با بیان اینکه هزینه پارک خودرو در پارکینگ‌های کلان‌شهر اصفهان نسبت به سایر شهرها بسیار کمتر است، افزود: در شورای اسلامی شهر سعی شده است تعرفه‌های بسیار کمی برای پارکینگ‌ها در نظر گرفته شود تا شهروندان بتوانند از حداقل مبلغ برای استفاده از آن در سطح شهر بهره‌مند شوند.
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: امیدواریم در آینده‌ای نزدیک اقدامات لازم برای سامان‌دهی پارک‌های حاشیه‌ای سطح شهر انجام شود تا مشکل شهروندان و کسبه در این باره نیز رفع شود.


انتهای پیام/

پاسخی بگذارید