مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان:
تاریخ : 1401/11/4 11:28
شناسه : 401388

بهروز آقائی مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان در گفتگوی تلفنی با بخش خبری ساعت ۲۳ سیمای خوزستان از رفع مشکل اسنادی ۳۶ فروند کشتی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) خبر داد.


 به گزارش شاخه سبز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، بهروز آقائی مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان  در جریان این گفتگوی تلفنی اظهار داشت:  امسال ۱۳ میلیون تن کالای اساسی در مجتمع بندری امام خمینی(ره)  تخلیه شده که از این میزان، ۱۲ میلیون تن از بندر خارج  شده است.

او گفت: تعداد کشتی‌های در حال تخلیه  در اسکله بندر امام  ۸  فروند  بوده و ۳۶ فروند کشتی نیز در لنگرگاه در حال رفع مشکلات اسنادی هستند که به محض اعلام آمادگی در بندر پذیرش می‌شوند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان در خصوص کشتی‌هایی که مشکل ارزی داشتند نیز گفت: در ۲ ماه گذشته با اهتمام دولت و دستگاه‌های نظارتی و امنیتی میزان تخلیه و خروج کالا از بنادر بهبود یافته و ارز برخی از کشتی‌ها تأامین شده و توانستیم تعدادی از کشتی‌ها را که از تابستان در لنگرگاه بودند تخلیه کنیم.

 آقائی ادامه داد: به تناسب تخلیه کشتی‌ها، کشتی‌ها دیگر جایگزین می‌شوند و به عنوان مثال در دی ماه ۱۴ فروند کشتی در لنگرگاه اضافه و به همان تناسب همین تعداد تخلیه شد و میزان تخلیه تا میزان بارگیری از بندر و خروج از بندر و میزان اضافه شدن کشتی به لنگرگاه با هم برابر است.



انتهای پیام/

پاسخی بگذارید