مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان در همایش صد شرکت برتر ایران:
تاریخ : 1401/11/8 11:25
شناسه : 401412

شرکت فولاد خوزستان در بیست و پنجمین همایش صد شرکت برتر ایران (IMI100) به عنوان شرکت برتر صادرات گرا انتخاب گردید و لوح تقدیر و تندیس این همایش به امین ابراهیمی مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان اهدا شد.


به گزارش شاخه سبز به نقل از خبرنگار روابط عمومی، امین ابراهیمی مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان پس از دریافت تندیس شرکت برتر صادرات گرا در همایش صد شرکت برتر ایران با بیان اینکه صادرات یکی از جنبه های مهم کشور است نسبت به راه های دستیابی به توسعه صادرات، تصریح کرد: تنوع محصولات صادراتی، ارتقای شرکت های کوچک و متوسط، سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه، قراردادهای تجاری، بازاریابی و برند سازی، تامین مالی صادرات و تجارت الکترونیک، نمونه های پایداری از راه های توسعه صادرات در کشورهای مختلف هستند.
 
مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان با اشاره به تنوع محصولات صادراتی و ارتقای شرکت های کوچک و متوسط در جهت توسعه صادرات اظهار داشت: با ایجاد تنوع در انواع محصولات و خدماتی که یک کشور صادر می کند، می توان وابستگی خود را به تعداد کمی از محصولات و بازارها کاهش داد و شانس موفقیت خود را در بازار جهانی افزایش داد و از طرفی SME که اغلب ستون فقرات بخش صادرات هستند؛ با ارائه حمایت‌هایی مانند دسترسی به منابع مالی، آموزش و اطلاعات بازار، کشورها می‌توانند به آنها کمک کنند تا رقابتی‌تر شوند.
 
ابراهیمی گفت: توسعه صادرات مبتنی بر بازار جهانی سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه می تواند به کشورها در توسعه محصولات و فناوری های جدید قابل صادرات و همچنین بهبود کیفیت و کارآیی محصولات موجود کمک کند.
 
مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان در ادامه با اشاره به قراردادهای تجاری و بازاریابی و برند سازی در روند توسعه صادرات عنوان کرد: کشورها می توانند برای کاهش تعرفه ها و سایر موانع تجاری و رقابتی تر کردن صادرات خود در بازار جهانی، با سایر کشورها در مورد توافق نامه های تجاری مذاکره کنند و با تبلیغ محصولات و خدمات خود از طریق بازاریابی موثر و کمپین های برندسازی، می توانند در حوزه صادرات توانایی خود را بهتر معرفی کرده و خریداران بیشتری را جذب کنند.
 
وی افزود: توسعه زیرساخت ها، مانند حمل و نقل و لجستیک می تواند فرآیند صادرات را تسهیل کند و عرضه محصولات به بازار را آسان تر کند و دولت ها می توانند به صادرکنندگان کمک مالی یا ضمانت هایی برای تامین هزینه های صادرات مانند حمل و نقل، بیمه و ترخیص کالا از گمرک ارائه کنند.
 
ابراهیمی با اشاره به حمایت از صنایع صادرات محور در مسیر توسعه صادرات اذعان داشت: دولت ها همچنین می توانند از صنایع صادرات محور مانند ارائه مشوق های مالیاتی، کمک های بلاعوض و یارانه ها یا سرمایه گذاری در توسعه آموزش و آموزش کارگران این صنایع حمایت کنند.
 
مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان در پایان با اشاره به مقابله با تحریم ها و رشد سریع تجارت الکترونیک تاکید کرد: تمرکز دولت بر سیاست‌های تقویت‌کننده صادرات به ویژه در شرایطی که تحریم‌های ظالمانه اخیر به همراه رکود دامنه دار در بخش‌های پایین‌دستی فولاد، حجم تقاضای داخلی را تحت تأثیر قرار داده است، باید به عنوان یکی از اولویت‌ها مورد نظر قرار گیرد. در همین راستا شرکت های بیشتری برای فروش محصولات و خدمات خود به پلتفرم های آنلاین روی می آورند و کشورها می توانند با توسعه زیرساخت ها و مقررات لازم برای حمایت از صادرات تجارت الکترونیک از این روند با اتکا به افزایش صادرات، کمترین تأثیری پذیری از تحریم‌ها را متحمل شوند.




انتهای پیام/

پاسخی بگذارید