تاریخ : 1402/02/13 12:22
شناسه : 401429

معاون اجرایی رئیس‌جمهور از اختصاص مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان جهت اصلاح نقاط حادثه‌خیز ری خبر داد و گفت: برای ۴ شهرستان استان تهران مجموعاً مبلغ ۵۰ میلیارد تومان اختصاص یافته که سهم ری در حدود ۱۵ میلیارد تومان است.



به گزارش شاخه سبز از شهرستان ری - محسن منصوری در شورای اداری شهرستان ری با اشاره به ظرفیت تصفیه‌خانه جنوب تهران اظهار داشت: تصفیه‌خانه جنوب تهران پروژه بسیار مهمی است و حسب دستور رئیس‌جمهور 150 میلیارد تومان در جهت تسریع پروژه هزینه شده است.

 

وی افزود: به‌واسطه فعالیت تصفیه‌خانه حدود 100 میلیون مترمکعب در سال آب وارد دشت ری و ورامین می‌شود و 50 هزار هکتار از اراضی را مشروب می‌کند و در سطح پروژه‌های استانی است.

 

 معاون اجرایی رئیس‌جمهور در ادامه گفت: مبلغ 100 میلیارد تومان جهت اصلاح نقاط حادثه‌خیز با اولویت مسیر جاده آب باریک به چرمشهر و محور ندامتگاه اختصاص یافت زیرا که سالانه حوادث و تلفات سنگینی اتفاق می‌افتاد.

 

منصوری با اشاره به آب‌رسانی به منطقه حسن‌آباد تصریح کرد: 650 میلیارد تومان اعتبار به‌منظور آب‌رسانی به بخش فشافویه و شهر حسن آبا اختصاص یافته است.

 

وی با اشاره به پروژه‌های بهداشت و درمان ابراز داشت: برای 4 شهرستان مجموعاً مبلغ 50 میلیارد تومان که سهم شهرستان ری در حدود 15 میلیارد تومان است و 20 میلیارد تومان نیز  برای تکمیل بیمارستان 9 دی اسلامشهر در نظر گرفته‌شده است.

 

معاون اجرایی رئیس‌جمهور ادامه داد: 30 میلیارد تومان برای محل بارانداز محصولات کشاورزی امین‌آباد که زیرساخت بسیاری خوبی است اما سال‌ها معطل‌مانده و امیدواریم با تصمیم رئیس‌جمهور در اسرع وقت فعال و محل عرضه مستقیم محصولات کشاورزی و دامی خواهد بود.

 

وی بیان کرد: 250 میلیارد تومان نیز برای بازآفرینی اطراف حرم حضرت عبدالعظیم (ع) اختصاص یافته که در شرکت بازآفرینی کار آن آغاز شده است.

 

منصوری با اشاره به بازدید رئیس‌جمهور از پروژه‌های شهرستان ری و با تأکید بر وجود نزدیک به 5 بیمارستان بزرگ نیمه‌کاره در ری گفت: مصوبات جدیدی از جمله تکمیل بیمارستان 320 تخت خوابی شهدای هفتم تیر با اعتبار 1100 میلیارد تومان و بیمارستان 170 تخت خوابی الهام کهریزک مطرح شده است.

 

وی با اشاره به معضلات کمربندی دوم تهران ابراز داشت: در سال 84 این پروژه در مسیری مهم، استراتژیک و راهبری استان تهران آغاز شده و از جنوب استان تهران تا جاده امام رضا (ع) کشیده شده که در صورت تکمیل، بار ترافیکی زیادی از شهر تهران کاسته می‌شود و خودروهای سنگین وارد شهر تهران نخواهند شد.


منصوری افزود: برای رفع این معضل 500 میلیارد تومان از سوی سازمان برنامه، 500 میلیارد تومان از سوی وزارت راه و شهرسازی تأمین  و مسیر فعلاً 3 بانده شود و در زمینه تقاطع‌ها فعلاً کاری انجام نشود و موقتاً مشکل آن رفع شود.

 

وی با اشاره به کمربندی دوم تهران و جنوب ری گفت: اعتبار این پروژه در حساب فرمانداری ری مانده است و مجوز آن دریافت شده اما کاری انجام نشده و در مصوبات برای اجرای پروژه گنجانده می‌شود.

 

معاون اجرایی رئیس‌جمهور در پایان خاطرنشان کرد: به اتصال خط 1 و 6 مترو تهران در ایستگاه تبادلی شهرستان ری با کمک شهرداری تهران، ساماندهی و رفع مشکلات مجتمع پسماند آرادکوه،تکمیل مدارس نیمه‌تمام، تأمین زیرساخت حمل‌ونقل برای مسیر فشافویه، تکمیل مجموعه‌های ورزشی قیامدشت، بازنگری طرح هادی روستایی و آب‌رسانی به روستاهای شهرستان ری ازجمله مصوباتی است که جمع‌بندی و تأمین اعتبار شده است.


تسنیم

انتهای پیام/

پاسخی بگذارید