فرماندار اراک:
تاریخ : 1402/02/10 11:23
شناسه : 402799

فرماندار اراک گفت: دولت مردمی سیزدهم، با حجم انبوهی از مشکلات انباشته شده روی کار آمد و لیکن با اهتمام ویژه خدمتگزاری به مردم را با جدیت شبانه‌روزی دنبال می‌کند.



امیر هادی در گفت و گو با خبرنگار شاخه سبز، افزود: این دولت تاکنون در طول ماموریت‌های خود در سطح منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای، دستاوردهای زیادی کسب کرده و این توفیقات حتی در سطح شهرستانی و نقاط کوچک نیز مشهود است.

وی افزود: به عنوان مثال در شهرستان اراک مجموعه مدیران حوزه فرهنگی میدان‌دار شده اند و توفیقات روز افزونی بدست آورده اند. در طول این مدت قرارگاه شهید سردار آنجفی در شهرستان اراک احداث شد و برنامه‌های موثر فرهنگی و نشاط آور برای خانواده ها و جوانان در حال اجراست. اقدامات فرهنگی توسط شوراهای شهر و روستا نیز در حال اجراست. 

فرماندار اراک با بیان اینکه در حوزه اقتصادی گره‌های دیرینه‌ای با همت مسئولین استانی باز شده است، تصریح کرد: مهمترین گره اقتصادی استان، مجموعه شرکت آذراب بود که با اهتمام استاندار مرکزی تغییر سهامدار عمده این شرکت انجام شد. احیای صدها واحد راکد در شهرستان اراک و استان مرکزی و اهتمام در راه‌اندازی بندر خشک و حمایت از اقتصاد دریا در استان مرکزی نیز از دیگر اقدامات قابل تحسین در استان است. 

وی‌ با اشاره به تکمیل پروژه های نیمه کاره در حوزه عمرانی در شهرستان اراک افزود: پروژه های تاریخی نیمه کاره‌ای از جمله پل سنجان با پیگیری مسئولین استانی به پایان رسید. پروژه قدیمی و دیرینه بیمارستان ولیعصر با جدیت و تلاش شبانه روزی در حال تکمیل است. عملیات آبرسانی شش روستای بخش معصومیه، عملیات مجتمع امیرکبیر برای آبرسانی به روستاهای فراهان و احداث خط کندرو محور اراک سلفچگان در دست اجراست. همچنین تقاطع غیر هم سطح خیرآباد پس از سیزده سال در مرحله اجرا قرار گرفته است. تمامی این پروژه ها در شرایطی قرار داشتند که هیچ کارگزاری اجازه ورود به این پروژه‌ها را نمی‌داد اما اکنون در مرحله احداث و اجرا هستند.

هادی یکی از اقدامات خوب در سطح شهرستان اراک طی دولت سیزدهم را تکمیل ساختمان فرمانداری اراک عنوان نمود و در ادامه افزود: در ابتدای کار بنده در فرمانداری اراک، شهرستان اراک در حوزه رسوب اعتبارات رتبه اول در استان و رتبه دهم در کشور را داشت. با اهتمامی که بخش‌داران به خرج دادند اکنون در رتبه اول جذب اعتبارات قرار گرفتیم. همچنین اجرای قریب به هشتاد پروژه شاخص در دهیاری های اراک صورت پذیرفت. 

وی با بیان اینکه شهرستان اراک علیرغم توسعه یافتگی و چهره صنعتی، در بسیاری از حوزه ها نیازمند حمایت بیشتر مسئولین استانی و کشوری است اظهار کرد: از جمعیت ۷۰۰ هزار نفری اراک، حدود ۹۰ هزار نفر جمعیت ساکن در مناطق حاشیه نشین شهری هستند و نیازمند توسعه اعتبارات در این زمینه هستیم و باید از اعتبارات محرومیت زدایی به میزان بیشتری بهره مند شویم. بسیاری از پروژه‌های مستقر در اراک، کارکرد استانی و حتی منطقه ای دارند که نیازمند تامین مالی بیشتر در جهت تکمیل این پروژه‌ها هستیم و با وجود همه تلاش‌ها در راستای خدمتگزاری به مردم و توسعه بخش‌های مختلف، برخی مشکلات در شهرستان اراک وجود دارد که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

مدیران و رسانه ها در تبیین صادقانه عملکرد و خدمات تلاش کنند

فرماندار اراک گفت: در راستای تحقق جهاد تبیین همه مدیران خدمات دولت و نظام را به مردم از طریق پل ارتباطی یعنی رسانه ها و مطبوعات انعکاس و صداقت و راستگویی را سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه کارهای بزرگی در کشور و به تبع آن در استان مرکزی و شهرستان اراک در بیش از ۴۳ سال گذشته انجام شده ولی مردم کمتر از آنها اطلاع دارند، اظهار داشت: بیان صادقانه، دقیق و به موقع عملکردها و خدمات به مردم نوعی جهاد تبیین است.

وی افزود: خدمات نظام و دستاوردها در قالب جهاد تبیین باید به اطلاع مردم برسد تا همگان از اقدامات انجام شده در حوزه‌های مختلف اطلاع پیدا کنند.

هادی بر اطلاع رسانی خدمات و عملکردها توسط کل ارکان نظام اسلامی تاکید کرد و خاطرنشان ساخت: دولت آیت الله رئیسی با دیپلماسی مناسب و ارتباط و تعامل با کشورهای همسایه در صدد کاهش تورم و رونق تولید می باشد و قطعا با ادامه این روند شاهد تحول خوبی در اقتصاد کشور خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون کارهای بزرگی در این شهرستان انجام شده که متاسفانه کمتر به اطلاع مردم رسیده درحالی که بیان خدمات و اعلام آن به مردم و جامعه کمتر از انجام امور نیست، ادامه داد: یکی از راه‌های اعلام این خدمات، روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی هستند که اکنون عملکرد مطلوبی نداشته یا راکد بوده و یا به روابط شخص مدیرکل تبدیل شده‌اند به همین خاطر نتوانسته‌اند. 

با مخاطبان خود برای بیان عملکردها ارتباط مناسبی برقرار کنند؛ لذا شایسته است مدیران و روسای دستگاهها ترتیبی را اتخاذ نمایند تا روابط عمومی هایشان تحرک بیشتری داشته و با تولید محتواهای مورد نیاز مخاطبان در رسانه‌های رسمی، برخط و نوین مردم را از آنچه که توسط نظام اسلامی انجام شده، با خبر کنند.

فرماندار اراک با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان سال مهار تورم و رشد تولید تاکید کرد: دستگاه‌های اقتصادی و صنعتی استان و شهرستان اراک که در حوزه تولید و اشتغال فعال هستند، باید برای تحقق شعار سال بیش از دیگران تلاش کرده و خدمات انجام شده را به اطلاع مردم برسانند.

هادی گفت: دشمن امروز برای ناکارآمد جلوه دادن نظام اسلامی و پمپاژ یاس و ناامیدی در جامعه از همه ابزارها به‌ویژه رسانه استفاده می‌کند که لازم است برای مقابله با توطئه‌ها و ترفندهای دشمنان با تولید محتواهای اثرگذار مردم را از آنچه که اتفاق افتاده و خدماتی که ارائه شده، آگاه کنیم.

هادی  بر ضرورت تحقق برنامه های دولت با انگیزه و روحیه جهادی تاکید نمود و خطاب به مدیران و روسای دستگاهها  و سازمانها گفت: مدیران با انگیزه بالا و روحیه جهادی برای تحقق شعار سال نامگذاری شده توسط رهبر معظم انقلاب تلاش های مضاعف داشته باشند.

وی اظهار داشت: تحقق شعار سال اولویت مهم و اصلی دولت است و دولت مردمی کار و کرامت تمام تلاش و کوشش خود را بکار و از طرح ها و پیشنهادات کارشناسی شده توسط نخبگان و فعالین استقبال خواهد کرد.

وی همچنین با اشاره به تحریم های ظالمانه علیه ملت و نظام جمهوری اسلامی یادآور شد: مسائل و مشکلات را صادقانه به مردم بگوئیم ، مردم فهیم و آگاه با درک مسائل و فشارهای همه جانبه اقتصادی، سیاسی همچنان همراه نظام، انقلاب و رهبری هستند که حضور باشکوه در آئین های دهه فجر و راهپیمایی روز قدس نمونه های آشکار و مبرهن این وفاداری و علاقه می باشد.

فرماندار اراک از رسانه‌ها، صدا و سیما و روابط عمومی‌ها خواست در حوزه‌های مختلف از جمله بیان عملکرد و خدمات انجام شده، ترویج برنامه‌های جوانی جمعیت و فرزندآوری و رعایت قانون در موضوع حجاب و عفاف با تولید محتواهای موثر، برای مقابله با ترفندهای دشمن و آگاه‌سازی مردم همه تلاش خود را بکار گیرند.





انتهای پیام/

پاسخی بگذارید