وزیر نفت خبر داد
تاریخ : 1402/02/30 15:42
شناسه : 402813
شاخه سبز-وزیر نفت گفت: برای نخستین بار در تاریخ صنعت نفت ایران در فهرست شرکت‌هایی که مجاز به همکاری و فعالیت با صنعت نفت هستند (AVL) تعداد تولیدکنندگان تجهیزات از تأمین‌کنندگان آن پیشی گرفته است، این موضوعی نویدبخش برای صنعت نفت ایران است.

به گزارش شاخه سبز، جواد اوجی امروز در حاشیه بازدید از بیست و هفتمین نمایشگاه بیست‌وهفتم نفت اظهار کرد: هم‌اکنون بیش از ۸۰ درصد قطعات و تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت از سوی سازندگان ایرانی تأمین می‌شود، ضمن اینکه شرکت‌های ایرانی رفته رفته به بازار صادراتی محصولات خود نیز وارد می‌شوند.

وی با اشاره به حضور پررنگ شرکت‌های سازنده ایرانی در بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی گفت : اگر ۱۵ سال پیش از نمایشگاه نفت بازدید می‌کردید، بخش قابل توجهی از شرکت‌های ایرانی حاضر تأمین‌کننده  قطعات و تجهیزات و واسطه بودند، اما امروز بیشتر این شرکت‌ها سازنده هستند.

به گزارش ایسنا، بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی روز چهارشنبه (۲۷ اردیبهشت‌ماه) به‌طور رسمی آغاز به‌کار کرد. این رویداد هر روز از ساعت ۹ تا ۱۷ دایر است و امروز (شنبه، ‌ ۳۰ اردیبهشت‌ماه) به‌کار خود پایان می‌دهد. نمایشگاه امسال با رونق دوباره صنعت نفت شاهد حضور ۲۰۰ شرکت خارجی از ۱۳ کشور جهان است.

پاسخی بگذارید