تاریخ : 1402/03/1 12:46
شناسه : 402847

شاخه سبز-مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی از تهیه سند توازن‌بخشی به سرمایه‌گذاری صنعتی و معدنی استان براساس سند آمایش سرزمین خبر داد.

شاخه سبز-مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی از تهیه سند توازن‌بخشی به سرمایه‌گذاری صنعتی و معدنی استان براساس سند آمایش سرزمین خبر داد.

به گزارش شاخه سبز، علی جودکی اظهار کرد: سند توازن‌بخشی به سرمایه‌گذاری صنعتی و معدنی استان براساس سند آمایش سرزمین برای استفاده بیشتر از ظرفیت‌های خالی استان تهیه شده است.

وی تصریح کرد: حرکت بر مبنای این سند منجر به هدایت سرمایه‌گذاری و تولید در مناطق محروم و مستعد، توسعه و هدایت منابع بانک‌ها به سمت فعالیت‌های مولد و افزایش مشارکت بانک‌ها در تأمین منابع مالی مورد نیاز بنگاه‌های اقتصادی در استان خواهد شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با بیان اینکه در طول یک سال و نیم گذشته 300 جواز تاسیس با اشتغال 5 هزار و 39 نفر با سرمایه گذاری141 هزار و 911 میلیارد ریال و 177 پروانه بهره برداری با اشتغال 2 هزار و 595 نفر با حجم سرمایه گذاری 77 هزار و 504 میلیارد ریال صادر شده است.

جودکی فعال سازی واحدهای صنعتی راکد، رشد 112 درصدی میزان وصول حقوق دولتی واریزی به خزانه، پرداخت تسهیلات رونق تولید به 235 طرح به مبلغ 12 هزار و 800 میلیارد ریال را از دیگر موفقیت‌ها و اقدامات شاخص این حوزه در استان برشمرد و بیان کرد: ۱۰۲ طرح نیمه‌تمام صنعتی با پیشرفت‌های فیزیکی مختلف نیز در این استان شناسایی شد که مجموع سرمایه‌گذاری در این طرح‌ها ۸۸ هزار و ۵۶۵ هزار میلیارد ریال با ۶ هزار فرصت شغلی جدید است.

وی با بیان اینکه در سایه برنامه‌ریزی‌ها و مدیریت‌های صورت گرفته در اداره صنعت، معدن و تجارت برای اولین بار در کشور تکلیف حقوق دولتی معادن تا سال 1400 تعیین و به معادن ابلاغ و 65 واحد معدنی در یکساله گذشته مجدد فعال و مجوز فعالیت آنها رفع تعلیق شد، ادامه داد: سال گذشته تنها تولید کننده و مونتاژ کننده تلفن همراه و قطعات آی تی در کشور، بزرگترین مجتمع تولید کننده انواع منسوجات الیاف شیشه در خاورمیانه در این استان فعالیت خود را آغاز کردند که از افتخارات استان به شمار می‌رود.

پاسخی بگذارید